Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Två dar' med Emma.

Igår eftermidda och kväll tillbingade jag tiden med min roliga vän Emma. Det var super skoj :D.
För det första skulle vi hitta på ett hyss till Nissan som hon ska få i julklapp, kan inte säga vad det är för att riskera att hon läser min blogg innan fredag (eller onsdag). Men i sinom tid lär ni få reda på det =).

Emma och jag har ett gemensamt intresse; Smurfarna.
Så efter att vi gjort vårt hyss och satt och vänta på att de skulle torka satt vi vid datorn och var på bluebuddies och skojade runt där lite. Hittade en julkalender som vi började öppna olika luckor. Vi kom till dag 12 och hittade Smurf Poem Maker. Självklart satte vi igång och fixa till en liten dikt.
(Det var bestämda ord på vissa ställen och så fick man sätta dit några andra på de tomma ställerna. Det fanns olika spalter och stod det tex 5, 7, 2 så skulle först ett ord i spalt 5 stå där och sen 7 och sen 2. Så jag och Emma räknade hur många ord det fanns i spalten och sa tex. 9 om det fanns nio valord i spalten och så sa den som gjorde dikten kasnke "3" och så skrev den andra personen ord nummer 3. Hoppas ni fattar vad jag menar för jag är inte så bra att förklara.)
De vi "hittade på" är märkta såhär de som är "fasta" ord så att säga ser ut såhär

Kan börja med att visa Emmas poem som hon snickrade ihop.
The pretty Papa swiftly fights the raindrop.
Squishy, big muchrooms quietly welcome a funny, Smurfy raindrop.
Wisdom is a squishy smurfette.
Oh, wisdom!
Butterflys toot!
The Smurfette belchs lika a smelly cloud.
Smurfettes Smurf like squish butterflys.
Why does the Smurfberry jump?
Sing swiftly lika a fluffy butterfly.
Truth, wisdom, and friendship.
Where is the flyffy butterfly?
All flowers love squish, funny clouds.
Never welcome a butterfly.
Jag känner att sista meningen var klockren; Never welcome a butterfly. Både jag och Emma tycker att denna var den bästa då min (lite längre ner) var mer roligare.
The big mushroom calmly loves the Smurfberry.
Smelly, cuddly clouds softly tickel a old, old cloud.
Friendship is a big flower.
Ooh, truth!
Papas laugh!
The raindrop jumps like a squishy cloud.
Flowers laugh like evil Gargamels.
Why does the flower laugh?
Celebrate swiftly like a Smurfy Papa.
Life, friendship, and truth.
Where is the cuddly cloud?
All butterflys squeeze Smurfy, old butterflys.
Never embrace a Papa.
Ja, detta var min lilla dikt. Mer rolig eller? Ni som läser får gärna tycka och kommentera dessa två dikter. Skulle vara skoj om ni gjorde det =D.
Och sen om man översätter dikterna till svenska. Ojoj, låter ännu roligare :D

Men innan vi hittade denna "poetsida" så kollad vi på ett smurfklipp på youtube. Emma tog min mobil och tog massa kort på det. Rätt bra bilder ändå.
Här kommer några personliga favoriter från gårdagen.
Jag med mobil hos Emma. 17dec08Lilla jag med Emmas mobil. | Lilla Emma 17dec08
hos Emma. 17dec08Vi tryckte in alla smurfar som Emma ägde i ett smurfhus (svamp)
De bilder som kommer nu är bilder från youtube. Alla från samma serie Smurfarna.
Hos Emma. 17dec08  Hos Emma. 17dec08  Hos Emma. 17dec08  Hos Emma. 17dec08



Ja, dag två här då. Kom faktiskt nyss hem efter att ha vart hos Emma och fortsatt med hysset.
Inte lika länge idag då det var ca tre timmar mot gårdagens ca fem timmar. Men det var super skoj. Lite kladdigt men skoj :P

Hos Emma. 19dec08 Vi skrev några knasiga meningar med Emmas kylskåpsmagneter där det till slut blev
godis polis sa jag skall drika bubblande is
låg fjantig singel sjung deppig
vilken chips lördag festival
Om du frågar mig så låter det helt okej. Bara lite gramatikfel lite här och var, men vad gör man om man bara hittar dom och inte kan ändra i orden så att säg ? Det får bli så =D

Hos Emma. 19dec08Så här blev våran lussekorv (hysset). Här har vi inte fått i färgen men efter vi gjorde det så.. Hos Emma. 19dec08blev det som på dessa två bilderna =). Hos Emma. 19dec08 Efteråt så skrev vi även "Lussekorv av Emma o Sara" Hos Emma. 19dec08
Hos Emma. 19dec08Vi hade lite deg kvar igår som vi tänkte att hm, hon skulle kanske vilja ha sin pöjks initialer "RB". Sagt och gjort så blev det och efter att vi färglaggt bokstäverna blev det såhär: Hos Emma. 19dec08
Hos Emma. 19dec08 En liten extra bild.. Emma i full fart med att måla en av lussekorvarna ^^

Emma; du är en rolig liten sak :D Alltid kul med dig =).

//Kramar

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha vilka skoj dagar vi hade.. :D <3... det e alltid kul me dej me...

2008-12-18 @ 19:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0