Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Another music part

"Music is... a higher revelation that all wisdom and philosophy" 

Ja, det här har en berömd tonsättare sagt. Hans namn var Ludwig van Beethoven. Själv tycker jag att han har helt rätt, jag kanske inte tycker det hela tiden, men ofta.

Musik sprider ju budskap på alla möjliga sätt. Ibland är den tydlig. Ibland får man ta och leta lite efter budskapet, men den finns där även om man inte märker den i första taget kanske.


Jag har nog mest musiken att tacka till den jag kan vara när jag vill vara någon annan. En annan som jag knappt själv känner igen. Så fort musiken är på så blir jag glad på bara några sekunder. Sjunger till (tyst om det är i skolan) dansar runt eller nått liknande. Kan vara precis som jag själv vill. Musiken bestämmer vem jag "är".. eller aa det är låten. Så som den går, texten och tonerna, sån blir jag med. Ibland. Ofta när jag sitter på cykeln på väg hem från skolan.


Så nu kommer det ännu en gång (då jag tyvärr måste avrunda för idag för att jag ska jobba om 30-45 minuter)

- So I say; Thank you for the music, the sons I'm singing. Thanks for all the joy they're bringing. Who can live without it? I ask In all honesty. What would life be, without a song or a dance, what are we? So I say; Thank you for the music, for fiving it to me

//Kramar


Kommentarer
Postat av: Eleonor.

Det här var riktigt bra skrivet =)

SV: Åh ja! fast man blir så MÄTT :D

2009-01-31 @ 13:38:05
URL: http://eleonorfreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0