Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Dokumentär(er).

Dagens Artist:
Lil' Bow Wow

Var det någon som kollade på tv4 igårkväll kl. 21.00? På programmet "Systrar som sitter samman: 16-årsdagen"? Jag var iaf en som kollade på den igår. Såg inte hela då jag slutade träningen tio över nio och kom hem runt tjugo över nio. När jag hade hämtat lite kläder uppe på mitt rum och gick förbi tv så såg jag nått som förbluffade mig. Jag såg två tjejer, som hade en kropp men två huvuden, och jag stanna till på direkten. Jag fastnade framför tvn fram tills det att det blev reklam. Under reklamen hoppade jag snabbt i duschen och sen fastnade jag framför tvn igen.

För er som inte såg den så fick man följa två tvillingar, siamesiska tvillingar. Brittany och Abby. Dessa två flickor skulle fylla 16 år och de körde bil. När de tog körkortet på deras födelsedag fick de köra upp två gånger, det även om man tvekade lite om de skulle behandlas som en eller två personer.
Det var ett helt fantastiskt program, lite läskigt, eller vad man säger, att se dom, men man blev fast.
Om jag inte minns fel så hade dom utvecklat två olika personligheter oxå. Sen sa dom att dom aldrig ville skiljas åt. Kommer inte ihåg så mycket mer om programmet.

Såg nu när jag kollade upp vad den hette (på tvplaneten.se) att det har varit en annan dokumentär om dom. Fast då var de elva år. Den såg inte jag, men skulle nog gärna vilja det.

Vissa dokumentärer fastnar jag helt för medans andra vill jag inte se, helt ointressant helt enkelt. Kommer ihåg en dokumentär som har gått minst två ggr (har själv sett den två ggr). Vet inte riktigt vad den heter, men det handlar om några unga tjejer och killar som är dansproffs. Man får följa de under tävlingar, träningar och förberedelser, hur de är på jakt efter nya danspartners då den andra antigen "slutade" eller inte var "tillräckligt bra" om man själv ville komma vidare. Helt fantastiskt. Men jag tycker fakstisk lite synd om dom.. iaf när jag tittar, kan inte komma på nu varför. Men det var nått med att deras föräldrar (iaf en flickas mamma) som riktigt sminkar och klär upp flickan inför en tävling. Ger henne allt i dansväg och gör allt för att hon ska se snyggast ut ute på dansgolvet. Men vad vet jag om danstävlingar och sånt? (Vet inte mer än det som vi kallar för "Let's dance"). Men "Let's dance" och dessa stora elit-tävlingar är inte samma sak. Inte på långt håll..

Men iaf. fick även se i sommras (tror jag att det var) en dokumentär om hur "the blair witch project" blev till eller vad man säger. Riktigt hemskt (kommer inte på det rätta ordet, men lite mildare än hemskt så att säg) och elakt var det!

Kommentarer
Postat av: Eleonor.

SV: SKOJAR DU!?!?! VILL HA!!!!! Himla tur att du sa det! måste ha! :D



2009-01-14 @ 12:37:28
URL: http://eleonorfreak.blogg.se/
Postat av: Eleonor

SV: Det står 15 på hemsidan? :O

2009-01-14 @ 18:18:51
URL: http://eleonorfreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0