Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

På äventyr

Nu har jag kommit hem efter att ha vart i skolan, plus vart och handlat och tagit en (stor) omväg hem från affären. Om någon timmer sticker jag hemmifrån igen. Men inte för att gå till skolan eller för att handla, denna gången för att träna^^ Okej, då kanske jag sticker till skolan, men bara till idrottshallen (a).

Jaa, orkade inte ta mig upp imorse. När jag väl kommit upp och fått i mig frukost var jag "tvungen" att sitta kvar och kolla på nyheterna för att Marika sa att det var ett plan som hade landat i vatten i USA. Jag kollade och råkade bli kvar vid tv några minuter till efter det inlägget tills jag plötsligt kom på att det faktiskt är fredag och jag igentligen ska iväg till skolan vid just den tiden. Inte sitta och kolla på tv. Oklar som jag var slängde jag på mig mina vanliga kläder och gjorde iordning mig snabbt och cykla iväg. Hade turen med mig idag. Tåget var oxå försenat idag så även läraren var försedan till lektionen idag - tur där ^^.

Jaa, första lektionen gick bra, kinesiska som vanligt.. Efter det gick jag upp till Media och hade inget att göra så satte mig i datasalen och väntade på Cecilia skulle komma då jag skulle hänga med henne till Coop för att köpa kattmat.
Väl där kunde jag inte prata Oo?! Eller joo, prata kunde jag men sa fel.
Som tex. när jag hittade en ny sprite sort "Lemonade och Lime" sa jag Lijmon (/Lajmon). När jag skulle säga att russin inte alla russin kom från Californien sa jag "Vinrussin" och inte "Vindruvor". Hmm, en liten kortslutning där kanske?
Iaf, kom tillbaka till media då Nissan precis skickat iväg ett sms till mig.
Vi stack och åt och sen gick vi runt lite. Och lite upp och ner och hit och dit. Sen skulle jag ha lektion så jag stack x). Tråkig lektion där btw.

Kom hem och tog det sista av rabarber/vinbärs pajen. Pelle blev galen och ville ha av den. Sen stack jag och pappa och handlade. Jag körde, fast lite mot min vilja då jag inte kan parkera i en p-runta ännu x). Men som sagt jag fick köra och parkeringen gick bra. Där inhandlade jag en bok Överlevare mot alla odds av Barbara Biggs. Den handlar om hennes historia. Verkar riktigt bra, men det lär nog ta ett tag innan jag får läst den då jag har många böcker på kö, och de är inga tunna böcker precis.
Jag och pappa körde därifrån med någon hundralapp fattigare (vet inte hur mycket alltihop gick på) Körde en väldigt stor omväg hem.. Bort mot glommen, morup och sedan långås. Hm, ja lååångt typ. Iaf, bra vägar och ingen krock x).

Och som sagt, nu är man hemma igen och väntar på att träningen ska börja. Ska nog ta och göra mig iordning snart..
Men först, kan någon svaret på;
En svensk, en intelligent norrman och jultomten var ute och gick.
Plötsligt ser de att det ligger en tusenlapp på vägen framför dem.
Vem plockar upp den?
Satt och läste lite i en tidning och hittade skämtet där. Nån som vet eller vill försöka gissa? Säger isf om det är rätt eller fel, eller om ni vill så kan jag alltid publicera svaret nästa gång jag bloggar, vilket troligtvis blir imorgon eller på söndag.

Nu ska jag ner och kolla om det går bra om jag får köra till träningen oxå. *hoppas* Iskallt ute juh x) Hehe. Om inte jag får köra så kan väl han köra? Hehe ^^ Ha det så bra =) 

//Kramar

Kommentarer
Postat av: Eleonor

SV: Som gjorde det "tråkigt" :P

2009-01-16 @ 19:04:50
URL: http://eleonorfreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0