Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Something in NY.

I morse ville jag bara stanna kvar i sängen och mysa då det var väldigt kallt utanför täckets omkrets så att säg. Men jag kände att jag var tvungen att gå upp för skolans skull. Så när jag kom ner och satt lungt och stilla och åt sa Marika helt plötsligt att jag skulle kolla på nyheterna halv bara för att det var ett plan som hade kraschat.

Jag kollade, och precis som hon sa "Airbusen A320" hade kraschlandat i New Yorks flod Hudsonfloden efter att motorerna hade gått sönder efter bara 2-3 minuters flygning. Ni har säkert redan sett detta på nyheterna, hört det via radion eller läst i tidningarna. Fast när jag hör ordet kraschlanda då tänker jag direkt på att ett plan landat och planet är sönder lite här och vad (om man säger så) och några personer är allvarligt skadade/döda. Jag skule mer säga att detta var som en liten oplanerad landning. Typ.. Men han var ju sjukt duktig, inga döda eller allvarligt skadade personer, bara chockade och lite småskador (eller vad man säger :S) människor :).
- Så jag säger bara 'Skit vilket bra pilot!' och som jag sa till Marika "Honom vill jag ha som pilot när jag åker över till USA"... Nästan som om man blir rädd att detta ska hända.. Fast chanserna är ju minimala och jag lär nog ha glömt bort denna händelsen innan dess, om inte får la Eleonor lugna ner mig eller nått x) Hah, nä men jag tror det kommer gå bra även den resan.

//Kramar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0