Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

"Varför står jag fel då?"

Haha, ja ni.. Det hände nått roligt på träningen idag.
När vi höll på att träna på down-screan och precis bytt offense- och defense platser så att vi, de "gula" (limegröna) laget, var offense så bytte vi ju självklart position. Vi hade nog kört igenom det en gång (kommer inte ihåg riktigt) innan en från det "gula" laget (Fatima) säger
"Varför står Olivia fel?"
Coach; "Olivia står inte fel"
Fatima: "Men varför står jag fel då?"
Jisses vad skoj det lät x). Men träningen i sig var rolig ändå. Som en träning ska vara. Seriös med några droppar komedi. Vad lär man sig annars om det inte är roligt? Men jag är glad för att det är dessa människor i laget. Glad att få lära känna dom. Om det vart helt andra personer som bara störde (som det faktiskt var när jag började ibland).
Imorgon är det match. "Match Halv tolv. Halv tolv. Och jag säger det inte bara till dig utan till alla andra. Halv tolv" Precis som coachen sa. Kanske inte exakt, men likt =). Halv ett börjar matchen :) sen runt halv tre skulle jag tro börjar killarnas match. Får se om jag stannar kvar och hejjar på dom då de möter Lundby. Själva möter vi Kullavik. Här har vi en chans att vinna då de bara slog oss med fyra poäng sist. Och då hade dom en mann mer än oss då en i vårt lag var utfoulad och några skadade. Så fyra riktigt kämpeglada tjejer tog sig ann sista perioden. Vet inte riktigt vem de var som spelade sista perioden. Men det var inte Alicia eller Natsa iaf, kan ha vart Olivia och Sara och två andra. Men sak samma, det är historia nu eller nått x).
Nått som jag själv har kommit på därimot är att jag inte kommer kunna vara med på de flesta borta matcher. Kanske bara en eller två :(. Jobbar ju varannan Lördag och varannan Lördag spelar vi borta. Fast nästa vecka (då det är borta match) då spelar vi faktiskt på en söndag. Och sen tre veckor efter det så spelar vi oxå borta match på en söndag. Så förhoppningsvis kan jag iaf vara med då :)
Men en sak jag måste göra nu de kommande veckorna (så gott det går) är att träna! Jag har hur dålig kondition som helst! Men det känns inte så trevligt att springa nu, i sånt här blåsväder och slaskiga vägar. Några gör det och jag är verkligen imponerad på de personer. Men jag är inte så tålig. Vill gärna att det ska vara någorlunda varmt när jag sticker ut på en runda. Får se närmare till våren. Undertiden får jag väl ta risken att inte halka i trappan, för då kan jag ju springa upp och ner där ^^
Nä nu ska jag ta och bädda ner mig själv och sätta datorn i knät och kolla på film. Får se vad det blir för något :) Eftersom jag är inne lite på Hilary Duff denna veckan så blir det säkert nån av hennes filmer. Men vem vet? Jag kanske chockar mig själv och tar en annan film?
Offense wins games  Defense wins championships
Offense wins games.
Defense wins Championships.
//Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0