Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Snö kaos

Så här mycket snö har det inte varit sen.. jag minns knappt när det snöade så här mycket senast. Allt är vitt, något som det inte varit på länge här, iaf inte i Halland.
Hörde nyss av en kompis som åker buss till skolan att alla bussar i länet blivit inställda. Det kanske finns folk som inte kommer till skolan bara för det. I morse var bussarna tydligen försenade oxå. Jag har iaf tur att jag fick åka bil - trotts att jag fick gå ett par 100 meter till skolan. På väg hem såg jag och pappa minst 5 plogar ute på vägarna - och det är inte så jätte långt från skolan och hem till mig igentligen. Typ 4-5 km.
Och detta vädret ska hålla i sig till imorgon! Kanske ännu längre! Visst man blir alltid glad över den första snön, men nu räcker det. Fortsätter det såhär blir vi la snart insnöade med. Pappa skämtade med en arbetskamrat som han snackade med i telefonen i morse att vi inte fick upp dörren, om han menade ytterdörren eller bildörren vet jag inte för han svarade inte när jag frågade (typiskt), men jag fick iaf reda på att han skämtade - för jag tyckte det lät lite mysko då katten försvann helt plötsligt (han hade blivit utsläppt).
Men nu ska jag sluta gräva ner mig i mina beskymmer om vädret. "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" som man säger. Nu ska jag ta och krypa ner i en varm (?) säng och läsa en tråkig (!) bok på engelska. Jag har ingen aning om vad som händer, fast jag sett filmen (Star Wars). Men jag fattar ändå vad som står. Men den är sååå tråkig, boken inte filmen ^^. Precis börjat på den, så jag har ett par dagar/veckor att läsa ut den/dom. Tre böcker i en.
Ha det super. Snöiga kramar och snöbollar till er alla x)

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Eftersom att alla tjötade om att bussarna var inställda så var det många som sket i att dra till skolan idag. Ehm, och jag var tyvärr en av dom. xD

2010-02-03 @ 11:04:35
URL: http://www.peleonor.wordpress.com
Postat av: emma :3

du ska ju kolla på KIWI!! :D

Ananas

Hon vill ha frukt

Äpple, nektarin

Hon vill ha en hel fruktsallad

Ehh.. KIWI

Kiwi? KIWI!!! XD

Så klockren!! som premiär flygningen..

2010-02-03 @ 20:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0