Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

P.S. I Love You

Okej, nu har jag faktiskt tagit modet att se filmen "P.S. I Love You". Jag läste boken för något år sedan, och har inte vågat se filmen för att boken var så jävla bra. Jag vet inte om jag glad över att jag till slut såg filmen eller om jag ångrar det hela. För vad jag minns så är typ ingenting i filmen lik boken. Vad jag har för mig, och vad jag vill minnas så bodde Gerry och Holly på Irland och inte i New York. Men rätta mig om jag har fel. Kanske bara är jag som minns fel. Så det kan jag lätt ta tillbaka om det skulle vara så. I övrigt är det inte mkt som stämmer. Hon får tio brev, som i boken. Hon sjunger kareoke, men inte samma låt som i boken. Gerry ger Holly och hennes vänner en resa, men inte till Irland vad jag kan minnas, utan till något soligt ställe har jag för mig. Men kan minnas fel även här.

Nej, jag säger så här. Skippa filmen och läs boken istället. Älskar boken. Filmen är helt okej. Men boken är fantasic! Ett litet råd bara. ^^ Men sen får ni göra precis hur ni vill. Själv blev jag bara besviken på filmen. Men, de flesta böcker är faktiskt bättre än filmen, även om filmen är bra.

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Äntligen!

Dock sa jag att du skulle tycka boken är bättre :)

2010-11-10 @ 18:50:59
URL: http://www.eleonorsl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0