Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

The best of everything?

Spegel, spelgel på väggen där, säg mig vad skönhet är.
Ska man se ut som en pinne och känna sig inne?
Ska man tro att man é cool bara för att man köpt ny kjol?
Läppstift, maskara och kajal vi har förstora skönhetsideal.
Varför få skuldkänslor stora, och bli kallad hora,
för att man ser ut som man gör och beter sig som man bör?
Tjejer sminkar sig i hopp för att en snygg kille ska dyka opp
killar borde titta vad som finns inuti och få reda på allt sköna där inne i.
Nej, skönhet är vad som finns inuti resten ska man skita i.
Spegel, spegel på väggen där, jag ver nog vad skönhet är.

Skönhet och smink är inte allt,
"Ska man se ut som en pinne" Nej, det ska man inte. Det behöver man inte.
Man ska vara nöjd med den man är. Kort som lång, smal som tjock.
Dom där pinnsmala modellerna, dom som är så snygga i de och de kläderna.
Men hallå stopp, vänta nu ett tag. Hela världen ser inte ut så! Vad är det då för mening
att göra kläder som alla vill ha men som bara de pinnsmala kommer i?
Nej tack. Var nöjd med den du är. Tro på dig själv så hittar man alltid någon och framförallt
behöver man inte gå klädd i senaste modet för att vara "cool".

Vad är ordet cool igentligen. Något är coolt, den och den personen är coola.
Men hur vet vi att just att det är coolt, och att ordet coolt betyder just coolt. Tänk
om det betyder nått helt annat. Det är faktiskt inte coolt att vara cool, enligt mig.
Man behöver inte vara cool någonstans för att ha vänner eller vara populär, det
klarar man sig utan. Precis som ordet populär. Alla är populära på sitt sätt.

Låter knasigt jag vet, men så fungerar mitt huvud.

Kommentarer
Postat av: Michael JAmes

Mäktigt skrivet! :)

2008-09-01 @ 10:56:57
URL: http://metrobloggen.se/nextshakespeare
Postat av: Anonym

Bra skrivet, tänk om alla kunde tänka som du.Då skulle man kanske acceptera sig själv.

2009-04-19 @ 11:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0