Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Min helg

Det var ett litet tagsedan jag kom hem nu. Typ två och en halvtimme sedan kanske..
Kan säga att jag är inne just nu på bdb och kollar på alla bilder som typ alla laddat upp under helgen (inte orkat vara på daotorn så jag har en massa grejer att göra en sån här måndagseftermiddag). Jag gick in på en tjej från lagets bdb, Olivia. Och där stod det att resultatet mot kullavik i lördags att de bara förlorat med 4 poäng. Jag blev helt paff så jag gick snabbt och kolla in resultatet på hemsidan. 41-37 skit bra tjejer :D:D Riktigt glad över er :D Snart tar vi nog och vinner en match oxå. Bara två matcher kvar av denna säsongen visserligen men det kommer ju fler till vårterminen och då hoppas jag att jag kan vara med mer än vad jag vart med denna säsongen. VILL SPELA. Men jobbar ju och har annat att göra när matcherna är. Det är inte så spec. kul då =(. Menmen hoppas det blir bättre nästa säsong, poängmässigt och att jag får vara med mer ;P eller får får jag ju men kan(!) det är en fråga.

I fredags har jag för mig att jag skrev vad jag hade för mig .. Vilket var eh.. bara skolan och träning. Eller aa jag tränade inte utan satt och kollade på med Gözde. Super kul :D

Annars, i lördags så gick ja la upp med tuppen - inte riktigt, någon timme senare eller så - men iaf gick upp tidigt och stack till jobbet med Marika. Fullt upp hela tiden juh ! Ingen ledig stund - utom på rasten. Helt slut blev man ju näsan. ^^ Sen vet jag inte vad jag hade i tankarna, men det spelar ingen roll för jag var uppåt och glad typ hela tiden. Kunderna skojjade med mig oxå, några iaf. Skoj det med ^^ nästan. Många känningar var inne då oxå. Typ som Ewha, Leif & Lotta, Tobias, Gözde m.m. skoj =). När jag slutat stack jag och Marika hem och bytte om och stack ner till jobbet igen. Men denna gången i finkläder och inte i jobbkläder ^^. Vi skulle nämligen till Heagårds Skafferi. Ett helmysigt ställe måste jag säga! Men jag hörde att det var dyrt som satan, eller aa om man kallar 400 dyrt. Då menar jag inte 400 kr för alla ca 50 anställda som var där. Nejnej, hörde att det var per person :O Då kanske det är dyrt? Men det var sjukt go mat - av den julmat jag åt iaf (sillpotatis, skinka, köttbullar och prinskorv) var väl det enda jag kunde äta. Efterrätten sen.. Blev ju mättare på efterrätten än på varmrätten. Iaf sjukt gott och roligt alltihopa :D Det knasigaste var med det här stället var typ att det bara fanns dryck med alkohol i. Typ cider på 4.2, vin, shots.. Galet Oo och de frågade inte ens oss fyra som var med om vi var över arton eller inte. De bara tog det för givet! :O Men sjukt go stämning var det iaf :D

Över till söndag.. Olof väckte mig genom att smsa mig strax innan tio (a) låg och smsa med han ett par minuter innan jag steg upp för att ringa mamma. Kommer inte ihåg varför jag skulle ringa henne så tidigt.. eller om kanske hon ringde mig först och sen ringde jag upp henne? Så kanske det var :P Iaf pratade med henne lite granna, skoj =)
Efter det åt jag lite frukost och väntade på att pappsen skulle bli klar med lite ränkningar. Sen stack vi ner till Ica och handlade pepparkaksdeg och julmust. Mmm =). Jag planerade faktiskt att baka pepparkakor igår (där av degen X) men fick annat och göra istället så får se hur det går imorgon. Iaf, kom hem och jag fick göra iordning middagen medans pappa gjorde nått, han kom iaf in och höll koll på potatisen de sista minutrerna medans jag kollade på idol-reprisen. Visste redan vem som åkt ut, stackars Robin :(
Efter lunch.. så övningskörde jag för första gången =D det gick faktiskt bra för att vara första gången om det är någon som frågar :P Körde en liten runda i området sen oxå. Trevligt. Tack pappa.
När vi kommit hem efter att ha varit ute och kört lite granna så ringde jag och beställde en pizza så åkte pappa och jag ner och hämta den sen ( pappa körde ofcourse ). Go pizza =) Kollade på Drive me crazy som e sjukt bra :P eller kanske bara bra. Det finns bättre filmer. Men.. nä den får vara bland min lista "sjukt bra filmer" iaf x).
Mer hände la inte under den dan/kvällen. Jo kollade på en annan film oxå som var rätt bra, efter halva filmen - kanske mindre än så - så förutsatte jag att tjejen skulle bli tsm med din pojkvänns bror och hennes syster skulle bli tsm med tjejens dåvarande pojkvän. Och gissa vad - det hände. Men den var la okej ändå :P familj.. något hette den och gick på tv3 vid nio tiden. Efter det så kom scrubs som jag kolla på och sen så slockna jag i soffan ( med vilje).

Det var min helg =) Idag var jag i skolan och slutade ändå rätt tidigt. Kom hem vid halv tre och satte på tvättmaskinen - behöver verkligen rena kläder! Så ska ner nu snart och hänga upp de på tork.
Hade redovisning på dansen sista lektionen. Sjukt! Jag hade valt låt i torsdags (Jump med Madonna) sen i fredags satte jag ihop dansen och har inte tränat sen dess. Men det gick faktiskt bra, jag kom ihåg den och fick bra beröm för den med. Fast gjorde ett fel - fast det gjorde inte så mkt för det var nästan samma rörelse som jag skulle gjort annars såå.. skit the same (a) .. På vägen hem .. ungefär halvvägs hem .. såg jag en bil .. i den bilen satt en gammal man .. den mannen var väldigt lik John .. Och precis i den sekunden som jag såg denna gamla mannen fick jag en så himla tydlig bild framför mina ögon på John. <3.

Nu snart ska jag la till träningen. Och för en gångs skull ska jag var med X) Knappt rört mig på två veckor undrar hur detta ska gå. Hoppas bara jag överlever x) hehe men det gör jag nog. Får sluta så att jag kan hänga upp mina blöta kläder på tork :P

// Ha det super gott =)

Kommentarer
Postat av: Eleonor.

SV; VERKLIGEN! :D haha, då slipper jag att känna mig ensam om det :P KRAM.

2008-12-11 @ 22:06:09
URL: http://eleonorfreak.blogg.se/
Postat av: Eleonor.

Åh kan jag vara den "coola vännen" tro? LÄNGTAR!!!!!

2008-12-14 @ 00:41:02
URL: http://eleonorfreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0