Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Dan' före dopparedan.

Mina två första dagar av denna veckan har inte vart någon ledighet alls. Jobb jobb och åter jobb typ. Men jag klagar inte. Fick in lite pengar på kontot iaf =) (inte för att de kommer förrän runt den 25 men ändå, ni fattar la ?)
Igår var det mycket att göra trotts att  man satt i en kassa som inte syns från "central"-gångarna så att säga (kassa 1-2). Så varken jag eller Veronika hade så mkt att göra imellanåt om inte någon kund hittade till oss. Men annars var det full rulle. Idag så sattt både jag och Veronika vid kasssorna 6-7 och det var verkligen annorlunda där. Inte en enda ledig stund fick man. Men det är bättre det än att inte ha nått att göra. Ajja. Sak samma lixom typ. Dessa dagarna gick bra iaf.

Idag efter jobbet så stack jag till kronan för att möta pappa som stod och väntade på mig. Vi skulle nämligen in i en affär och kolla på Nikon D60 och Nikon P80. Anledningen till detta är att vi inte haft någon fungerande kamera sen slutet på sommarlovet då den gick sönder. Sen hade pappa sett i tidningen att det fanns bra kameror till ett bra pris oxå. Jag var där i fredags och kollade upp lite. Denna gången var pappa med och vi fick lite mer information. Istället för att få två brochyrer med oss hem som jag fick då i fredags så fick jag med mig en Nikon D60.

Jag har tagit lite test bilder, några får ni se lite längre ner, redan nu kan jag säga att det var ett bra köp. =) Me like.

Imorgon är det julafton och jag har ingen julkänsla alls. Det känns inte som om det är julafton ens. Nått fel på mig eller? Hoppas på att jag får julkänsla imorgon iaf och att det kommer bli en fin dag. Får sova nästan hur länge jag vill. Ska inte iväg förrän strax innan tolv så får la gå upp vid tio typ och göra mig iordning iaf. Får se imorgon iaf. Skoj att träffa Anna igen, längesedan sen sist :(. Jag får banne mig ta och skärpa mig när det gäller att hälsa på henne, plus mormor. Snart är året över och i över ett halvår har jag och brorsan snackat om att jag ska hänga med honom till henne men det har inte blivit av. Har snart inte träffat henne på.. aa.. nä.. vet inte på hur länge, men det var några årsedan sist kan jag säga :(.

Ny kamera
Pelle plutten. Så fort jag la mig på golvet för att ta ett kort på honom så la han sig och posa. Två-tre gånger på raken faktiskt. Vilket han inte brukar göra annars.
Nya kameran
Personligen tycker jag att detta var en av de bästa bilder jag tog idag.
Ny kamera
Den första bilden jag tog. "Offret" blev en tulpan som står nere i köket.
Ny kameraNy kamera
Här testade jag skärpan. Högra bilden är suddig, det är oxå meningen. Eller aa, tog ett suddigt kort med mening kanske man ska säga.. Ni fattar la?
Ny Kamera
Ingen kommentar här.
Ny Kamera
Lite juläpplen såhär i juletid tyckte jag passar bra.

Och med den bilden så avrundar jag här för denna gången. Natti natti =).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0