Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Som sagt ...

Nu är det nästan fint igen i mitt rum =). Eller ja det ser mkt bättre ut än vad det gjorde innan. Jag kan faktiskt gå i mitt rum nu, på golvet x). Skönt =) Nu ska jag bara damma av lite och dammsuga sen tror jag allt är klart =). Nu slipper jag tänka på att städa under helgen iaf. Vilket är skönt när jag har lite annat att göra..

Typ som imorgon, då ska jag vara i skolan - vet inte ens hur min dag ser ut imorgon Oo och sen ska jag till Gbg och möta Michael James där och vi ska på konsert sen..
På lördag ska jag lussa och försöka se om jag hinner gå och kolla på matchen mot kvarnby då det ändå är hemma match och jag inte hunnit/kunnat kolla eller vart med på en enda match sen 26 december då det var bortamatch mot just kvarnby. Men jag vet att även om inte jag är med och spelar så kommer det gå super bra. Det gick ju jätte bra den senaste matchen då vi förlora med fyra poäng. Hejja Falkenberg basket.
Sen på söndag hade jag planerat att åka upp till gbg igen. Har inte bestämt nått exakt än. Men småplaner. Måste julhandla lite och här i fbg finns det inte så många roliga affärer så att säga. Eller aa, här finns inte allt jag ska ha/ge bort så lika bra att åka till en större stad ^^. Funderade på att åka till Gegkås istället, men det blir inget av eftersom jag tänkte åka dit då mamma skulle göra det. Men nu ska hon inte dit så jag hoppar över det jag med, så det blir gbg istället x).

Det var min helg det. Idag så har jag oxå vart lite förvirrad i skolan. Precis som jag kommer att vara imorgon. Eller, inte direkt förvirrad.. utan mer snarare.. vet inte hur man ska säga det. Men iaf idag så kunde jag slutat vid tio tiden eftersom jag inte hade någon lektion efter matte nationella provet (del II) som jag hade idag. Men jag slutade inte riktigt då för jag hade en bild kvar att framkalla innan jag är tvungen att lämna in hela köret (2 inramningar, 1 bakgrundsbild, 1 förgrundsbild, 1 mellanplans bild och en exponerings bild) på onsdag. Och nu kan jag göra det utan att försöka fjäska mig till en ny dedline. Detta skulle igentligen vara klart den 3 dec men eftersom typ ingen var klar så flyttades visst dedlinen fram - som tur var. Men jag kom hem runt tolv iaf så det var inte så farligt =).
Imorgon kommer ännu en liten fråga om hur länge jag kommer gå i skolan. Antigen går jag 11.15 till typ 13.00 eller nått i den stilen eller så går jag till 14.30. Vet inte över huvudtaget om jag har den sista lektionen eller om den blir inställd eftersom det är santa cup imorgon för alla mediaelever och medialärare (plus vår idrottslärare och kanske mattelärare).
För er som inte vet vad santa cup är för något kan jag berätta att det är en innebandytunerig för oss på mediaprogrammet. Inget annat program är med och medverkar. Det är en av de bra sakerna med Media. Vi gör roliga saker tillsammans. Förra året vann min klass. Super skoj =) Hoppas att vi tar hem det detta året oxå. Själv planerar jag att vara med detta året eftersom jag inte var med förra året. Tänkte vara med då men det blev inte så, fråga mig inte vrf. Men får helt enkelt se hur det går imorgon och om vi har några lektioner =)

Jag har en liten vän som är helt tossigt bra på att göra helt sjuka historier. Om ni inte har något att göra och om ni har hennes humor (vilket jag tydligen har) så tycker jag att ni ska ta och läsa en av hennes historier. Klicka här för att komma till den. Jag vet inte rikgtigt om jag ska nämna hennes namn då hon nästan börjar bli en liten "kändis" (som hon och jag säger) på min blogg. Visst jag behöver ju inte nämna hennes riktiga namn, vilket jag inte brukar göra och .. nä skit samma. Ni som vill veta vem författaren till historien är så är det Nissan helt enkelt! :D

Just nu sitter jag och lyssnar på julmusik. Fast det har jag visserligen redan gjort i några timmar nu. Satte en julcd i cd-spelaren först för att få nått att lyssna på medans jag städade. Så jag har hunnit dra igenom tre julskivor plus några låtar på youtube nu när jag suttit här. Har julkänsla just nu =) Får se vad som händer i veckan. Om jag hinner baka pepparkakor. Jag hörde/läste att det tydligen ska snöa imorgon :O Det hoppas jag nästan verkligen inte. Visst det får gärna snöa men inte så länge som jag ska cykla till/från skolan x) haha. 

Hela dan.. eller aa från det att jag kom hem från skolan.. så har jag vekligen haft energi. Och det är inte slut än. Jag vill vara trött så jag kan sova xP Fick en liten exra energi-kick kan man la säga då en cool vän till mig nämnde för mig att hon snart ska beställa biljetter till USA. Planet lyfter om 222 dagar :D. Och jag säger som hon sa; Jag kan inte tro att det är sant! och det kan jag verkligen inte heller. Det känns som om jag befinner mig i en dröm där allt jag vill händer och att jag snart ska vakna upp och märka att det inte kommer vara någon resa över Atlanten. Fast "problemet" är att jag vet att jag inte befinner mig i en sådan dröm och att jag kommer se ett land som jag har önskat att åka till i väldigt många år. Nu får jag chansen och det får jag uppleva med en väldigt go och glad vän som man känt ett bra tag nu. Mer kan man inte önska. Saken är ju den att det känns så långt bort, 222 dagar, men jag tror att tiden igentligen kommer att springa iväg. Lika så kommer tiden i USA (tre hela underbara veckor) säkert bara kännas som en vecka eller nått i den stilen.
Sånt gillar inte jag igentligen. Att tiden går allt för fort när man har roligt, medans tiden går segt (oftast) om man har något att längta efter. Tiden går spec. segt om man har tråkigt x).

Men tråkigt har jag inte just nu för senast jag kolla på klockan var den 20.34 och nu är den 21.13. Vart tog den tiden vägen? Det har la bara gått fem minuter? tio max!
Märker oxå att jag har skrivit en hel del och börjar tömma mitt huvud nu så jag tror inte det blir så många rader till idag.

Vill bara säga innan jag stänger ner här att jag älskar mina vänner. Ni vet vem ni är =). Känner att jag behövde säga det, fråga mig inte varför, för du kommer troligtvis inte få något riktigt svar på den frågan isf.

Sen har jag en annan liten grej att berätta. Det kanske inte betyder så mkt för er läsare men för mig betyder det mkt. Och det är att pappa har lovat att fundera över om jag ska få flytta över till mitt gamla rum igen. Nej, inte till mitt lilla (skit-)rum
 i tv-rummet på övervåningen. Ja, till mitt allra första egna rum. Då kommer jag troligtvis få brorsans gamla rum oxå. Dessa rummen står just nu tomt pga att min pappa hyr ut de två rummen. För det finns en "skiljevägg" mellan de två rummen (plus kök och toalett) och huset som vi bor i. Jag har aldrig gillat att pappa hyr ut det. Visst man får nya vänner/bekantskaper och det var så jag fick tag på min foderhäst (RIP) och pappa får pengar för det (om jag skulle bo där får han inga pengar) ha är allt om pengar här eller? Men om nu pappa säger ja till att jag får rummet så blir jag överlycklig. Visst det finns en tjej som kanske ska hyra det till hösten då hon börjar gymnasiet. Men henne kickar jag gärna ut (mohaha). Nä men inte för att vara elak. Jag älskar mitt gamla rum. Om pappa säger ja så betyder det att han litar på mig, att han tror att jag kan klara mig på "egen hand". För där ligger hans största argument. "Du kommer inte kunna sköta det" Men hallå ?! Jag bor fortfarande hemma. Jag får la fortfarande äta med er, eller ska jag sluta upp med det och äta för mig själv när jag flyttar in dit (om jag nu gör det). Nä det hoppas jag verkligen inte =). Men jag hoppas, hoppas verkligen att jag får rummet tillbaka =). Tacka vet jag Marika som har hjälpt mig att få pappa att tänka om=) (förut sa han bara nej utan att tänka, nu ska han tänka igenom det). Kom på en liten nackdel med att ha detta "stora" rummet. Och det blir att man måste städa dubbelt (eller kanske till och med trippelt) så mkt som jag gör annars i mitt nuvarande rum. Och jag gillar inte ens att städa. Fast det är inte så pjåkigt ändå när man har goa låtar att lyssna på =).

Nä några rader förvandlades visst till att bli 18 rader x). Så tror nog att jag ska ta och sluta här på riktigt :P
//Kramar och natti =) (hoppas jag inte har fått er att somna ^^)

Kommentarer
Postat av: Nissan

Hihi!! Mina onda spökhistorier sprids över världen!!!

Många Nissiga Kramar Från Nissan!

2008-12-11 @ 21:50:54
Postat av: Alina

Trevlig Lördag! :)

2008-12-13 @ 14:22:09
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0