Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

23.53

Ja, Klockan slår snart 24.00 och man kom hem för en tio minutersedan kanske. Vart hos Emma ikväll.. haft spelkväll med henne.. och med Nissan. Super kul. Jag vann Uno-spinn. Förlora stort på Petsson och Findus... Vet inte riktigt hur ställningen blev på disney monopol för att vi hann inte spela klart det. Men pengamessigt låg jag nog tvåa :P.. Under kvällen några gånger (spec. under uno spinn) så sa jag "Nu har helvetet brutit ut" (eller nått liknande, kommer inte på exakt vad just nu..) vrf jag sa så vet jag inte.. Kanske för att jag hade så bra bra kort på handen ? Ingen aning kan jag säga.. Men det vet jag knappt aldrig så ^^..

Eftersom pappsen och Marika inte kunde hämta mig så tänkte jag att det var lika bra att cykla både dit och hem, och det gjorde jag oxå. MEN DET VAR SUPER KALLT!
Vet inte hur kallt det var när jag cykla dit, men på vägen hem.. Innan jag stack från Emma så kollade hon upp att det var -1,6 grader. När jag kom hem en halvtimme senare så såg jag att det blivit ännu kallare -2,4 grader. Har varit med om värre kan jag lungt säga! hehe. Ligger iaf nu i sängen och håller på att tina upp :)

Innan idag vaknade jag upp hos Nissan efter att ha haft filmkväll med Annso, Nissan, Liza, Chelsea och Carro. Mysigt :) Kollade på All boys love Mandy Lane (verkligen en konstig film!) och under filmen Sjätte sinnet (sjukt bra film!) så satt jag och Annso och skickade över bilder till varandra och från Lizas mobiler för att.. nä jag vet inte vrf :O.. sen var det Kung Pow som dök ner i dvd-spelaren.. efter det åkte Annso, Chelsea och Carro hem för de orkade inte sova över. Jag Nissan och Liza .. eller snarare jag och Liza (Nissan sov halva filmen) kollade på Silent Hill.
Jo så tog vi en liten paus och kollade på Idol. Kan ärligt säga att jag inte följer idol så jag har ingen aning om vad som händer. Sist jag kolla var det forfarande utagningar.. Tror jag.. Så jag satt där och var lite som ett frågetecken och frågade massor om alla.. eller aa om de fyra sista som sjöng. Mer hände la inte.. ?

Men dagen efter filmkvällen och efter det att jag vaknat (dvs i lördags eftermiddas) så var jag hemma några timmar.. Eller aa.. Jag var inte med Nissan eller Liza iaf. Utan jag, pappa och Marika åkte till Okome och hälsade på farfar och farmor.. även pappas faster och satte ljus till dom. Efter detta åkte vi in till stan igen.. till skogskyrkogården och mötte min farbror och gick med dom till min andra farbror för att tända ljus för honom vid minneslunden.. Sen gick vi till Mats och tände ett för honom. Sen åkte vi hem och jag satte mig vid datorn. På väg till Emma cyklade jag in till kyrkan här hemma och tände ett ljus för John oxå.

RIP; Ida, Sven, Alma, Janne, Mats och John
Pappa kom med den bästa frågan idag. "Kommer du ihåg Albin?" (Almas man). Jag svarar "Nä". Pappa "Inte det?". Jag "Nä, men om jag var tio år äldre kanske jag skulle gjort det". Pappa "Jasså?". Jag "Ja, han dog ju -82?!". Pappa "Ja, det har du ju rätt i"

Mamma kommer hem från USA imorgon.. eh jag menar idag ^^ Riktigt när vet jag inte. Dumma mamma (förlåt!!!!) ska börja jobba redan på måndag. Vilket varken jag eller Roland tror är så spec. lyckat. Men hon är som hon är.
Hoppas bara att man får höra av henne på tele innan hon somnar imorgon.. om hon inte kommer hem sent för jag ska nog för en gångs skull lägga mig tidigt då det är skola på måndag :/
Jag ska nog även ta och läsa igenom några sidor i ljudmedia boken så jag är med lite på noterna på provet när det kommer i veckan.. ^^

Fortfarande lite frusen även om klockan nu är 00.35.. Men jag är varmare nu än vad jag var innan iaf ^^
Här kommer lite bilder från helgen :)

hos Nissan. Spindelnät Filmkväll. Den goa Nissan dekorerar alltid med spindlar och spindelnät :)
farfar, farmorFarmor och farfar |minns bara Alma, Farfar litegrann, tyvärr inte farmor eller Albin för de var borta innan jag föddes| Alma och Albinoch Albin
MinneslundenMinneslunden - Janne | Matsgranne
Spelar Uno SpinnSpelkväll. Emma och Nissan spelar Uno Spinn medans jag redan har vunnit :D

Okej. Klockan är 01.06 (och jag har försökt publicera inlägger i typ tio minuter utan att lyckas. hoppas det går denna gången) Jag är inte ett dugg trött.. Ska nog sätta på en film och kolla på den innan jag sover. Eller.. Aa så gör jag nog ^^ Ha det så jätte bra:) Och glöm inte vantar och mössa eller halsduk och varma kläder när ni går ut på kvällen ! ^^


Kommentarer
Postat av: Nissan ;)

Hihi! Det har varit extremt skoj men alla film- och spelkvällar! Bland annat för att du var med! Du är bäst! <3 kram Nissan

2008-11-03 @ 22:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0