Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Måndag kväll

Ja, nu är man hemkommen från träningen och har duschat och sitter här med pyamas och morgonrock och smuttar på varm oboy. Mysigt.. lite iaf. Sitter oxå och lyssnar på cdskivorna jag inhandlade på Gekås igår. Bra låtar - fast jag har hört dom några gånger innan ^^. Sak samma, nu har jag dom på cdskiva och slipper ladda ner på nått olagligt sätt ;).

Dagen började med blåst och regn. Och i detta vädret fick man ta sig till skolan. Var sånn motvind att jag fick kämpa med att trampa, som om jag hade treans växel på i uppförsbacke, fast jag hade ettans växel i både upp- och nerförs backar. Blöt och försenad klampade jag in med gnisslande skor på mattelektionen. Ingen notis om att jag kommit försent, läraren kommenterade inget iaf.
Svenska var det sen och där satt vi och kollade på "Värsta språket" och talade om halländska/falkenbergska och skånska dialekter och egna ord så att säg. Lärde mig ett nytt halländskt ord iaf och det var "häva" som betyder full typ. Aldrig hört det innan ^^
Efter svenskan var det ljudmedia och det innebar provet som vi alla väntat på .. och som vi skulle haft i onsdags men som inte blev av. Nu är det gjort iaf och jag hoppas jag blir godkänd.
Jag tycker synd om stackars Janne som har oss i ljudmedia. Han försökte berätta vad vår nästa uppgift var men alla i klassen var så inne i hur blåsten rörde sig kan man säg ^^ För ena sekunden blåste det åt höger och på två microsekunder vände vinden. Sen börja det regna och någon blixt sken upp himmelen. Alla klagade oxå på att "min cykel har vält". Jag kan säga att det gjorde min med och fick knappt upp den då den satt fast mellan en cykels hjul och en annan cykel som hade en annan cykel på den.. Lite svårt att förklara. Men jag fick upp den och kunde ta mig hem sen efter engelskan där vi inte gjorde så mkt.

Jag var faktiskt inte med på dansen idag då jag inte klarade av att vara i skolan längre. Hade frysit i princip hela dagen men ändå varit varm. Så jag bad Lovisa och Josse hälsa att jag var sjuk och stack hem där jag la mig i soffan och vilade lite. Jag stack till träningen sen, obvious, och där var jag med hela träningen förutom de sista tio minutrerna för att cotchen sa att jag inte fick för jag var sjuk - men hallå ni skulle ju bara springa fyra ggr i salen och sedan köra armhävningar och situps. Nog klarar jag det om jag vart med under hela träningen även om jag var lite efter alla andra när vi skulle göra "v-cut". Men jag hängde på. Som jag säkert skrivit innan så trodde jag ju att Lavelle skulle köra med oss idag bara för att vi förlora matchen i fredags, men så var det faktiskt inte.
Körde även hem lilla Nissan som ville cykla hem i regnet. Ikke sa nissan du får inte bli sjuk... ^^ XD
En bild på träningen då de kör lite situps ^^ -> situps

Så nu ska lilla förkylda(?) jag snart gå och lägga mig för att försöka komma till skolan imorgon. Om jag inte är värre så jag måste stanna hemma. Nissan blir nog glad om jag gör det - om jag känner henne rätt ^^. Ajja Natti folks ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0