Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Uppe på media.

Det här är en av de dagar då det inte varit min dag :(
Först så orkade jag inte gå upp och duscha. När jag väl hade duschat så fanns där ingen frukost, all bröd var slut så jag fick tugga i mig skorpor som jag hittade i skafferiet. Sen när jag ska sticka till skolan så stänger jag igen dörren utan att ha med mig några nycklar ut. Som tur e så kom jag inte långt förrän jag upptäkte detta så jag stack hem igen och kom in med hjälp av extra nyckeln så jag kunde springa upp timm mitt rum och hämta nycklarna - av någon konstig anledning fanns dom där och har ingen aning om varför Oo. När jag kom till skolan, märkte jag att jag glömt gympabyxorna så jag fick snällt gå och berätta detta för läraren och så fick jag sitta och kolla på.. Ville juh vara med, det såg kul ut =) Sen har det inte hänt nått mer "oturligt".

Fick därimot en chock när jag pratade med min lärare.. sista lektionen.. Ingen gillar henne speciellt mkt, ingen i vår klass iaf. Men jag börjar faktiskt nästa gilla henne =) Hon var jätte go idag, pratade på om allt möjligt så jag glömde av att fråga vad det var jag skulle fråga henne om på uppgiften x) Men fick gjort det sen :P
Det är det jag gillar på media, vi kan alla bara klampa in i lärararummet och stå och glo när tillexempel Per sitter och kollar på youtube-klipp eller letar nyheter. Senast om nån kändis som hade misshandlat sin fru. Eller bara sitta och snacka allmänt skit. Fick höra igår tror jag att det var Marie och Per som var skvaller lärarna. Om de snappade upp nått som en elev sagt om en kompis kompis eller vad som så kommer dom där och berättar det för varandra - och för de andra lärarna men de lyssnar inte så mkt - och ibland säger de även de till oss oxå.
Det är det bästa. Sen ångrar jag mig sjukt mkt att jag inte började på estet iaf. Men det gör inte så mkt om man har en sjukt go klass och lärare.

Nu ska jag gå och äta min lussekatt :D och hämta lite mer mjölk som jag precis drack upp. Imorgon kommer Eleonor och på lördag sticker vi två upp till Göteborg och kollar på bio med Michael James :D Skoj =)

Nått som inte är lika skoj är att jag upptäkte idag vid lunchen att jag inte kan vara med på matcherna mer denna säsongen pga. jobb och lussetåg och julmiddag som är ivägen. Inte lika skoj. Hoppas att jag får vara med mer nästa säsong =)

Haha, ska la dra nu xP Kram=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0