Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Avslutnings låt

Skogstorpskolan, 2007, 9c, avslutningsmiddagen
på melodi Trettiofyran av Eddie Meduza
   (   Ändringar har kommit i efterhand, tyvärr har jag inte det pappret :(   )


Denna klass har varit våran uti många herrans år
Denna klass har varit vår och det har nog satt sina spår
Denna klass den har hängt i och den har stått i vått och torrt

Men nu är det slut på det för nu skall 9c bort


Ja, nu är det slut på gamla tider

Ja, nu är det färdigt inom kort

Nu skall hela 9c flyttas, nu skall hela klassen bort

Så vi tar farväl och stora tårar rullar på vår kind

Nu är det slut på gamla tider nu går vi i gymnasiet in


Denna klass var ganska rar och släppte solsken till oss in

Våra lärare var generösa och klappa ej till våran kind

Dom var snälla och lite gnälliga och dom ville alla väl

Och dom var våra i alla väder fast än dom va lite C


Ja, nu är det slut på gamla tider

Ja, nu är det färdigt inom kort

Nu skall hela 9c flyttas, nu skall hela klassen bort

Så vi tar farväl och stora tårar rullar på vår kind

Nu är det slut på gamla tider nu går vi i gymnasiet in


Här i skolan har vi härjat sen vi alla varit små

Här i skolan har vi slagits lite gula lite blå

Ja, våra lärare har fått stå pall för smällar hårda så det dög

Dom när vi gick genom väggen så att spån och plankor flög


Ja, nu är det slut på gamla tider

Ja, nu är det färdigt inom kort

Nu skall hela 9c flyttas, nu skall hela klassen bort

Så vi tar farväl och stora tårar rullar på vår kind

Nu är det slut på gamla tider nu går vi i gymnasiet in

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0