Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Match | Kvarnby - Falkenberg

Så är man hemma igen efter en helt go match :P
Som jag har för mig så sa jag att vi säkerligen skulle förlora men att vi skulle göra vårt bästa. Och det var precis det som hände..

Kan säga att det blev både roligt, oroligt och stressigt på en och samma gång innan matchen började. eller aa kanske inte oroligt direkt men aa .. (a)
Ska berätta vad jag menar.. Vi kom iväg vid tjugo i tolv och kom i god tid till matchen - trodde vi haha - vi kom iaf till en byggnad, som enligt Lavell kvarnby brukar spela, vi kommer in och vet inte riktigt vart vi ska ta vägen. Vi ser en tavla där det står "Kvarnby 14.45" vi kollar med killen i informationen var vi ska vara och han säger att ingen match med dom är bokad - så att säg.. Men vi får ett omklädningsrum och får iaf byta om och sedan säger dom vart våra coatcher är. Vi kom till en basketplan. Men motståndarna var inte där, tänkte inte vi på. Vi började värma upp medans Miro tyckte att det var lite konstigt att ingen från kvarnby basket var där så han ringde motståndarens coatch (tror det iaf) och kommer tillbaka och säger att vi var i fel byggnad. Så vi tjejer sprang tillbaka till omklädningsrummet och hämta våra grejer och sprang ut i bilen igen.
Som tur är så skulle vi inte långt, typ tre-fyra minuter med bil. Så vi kom dit en kvar innan matchen skulle börja eller nått.. Väl där gjorde vi lite power layup och sånt. Det ni.. X)

När båda lagen var på plats kunde matchen börja. Hände la inget spec. utom det att stackars Chelseas axel hoppa ur led Oo men innan dess gjorde hon lagets första poäng - även hennes första poäng på en match. Men Chelsea var ändå uppe och spelade match igen efter samma period var slut.
Skyttekungen idag blev nog Lubna skulle jag tro, även om Chelsea, Mobina, Natsa och någon mer kanske (?) även gjorde poäng :)
Jag tycker ändå synd om stackas Natsa som blev sur(?) på sig själv för att hon missa sina två straffkast som hon fick göra. Men vem som helst kunde ju missa! Så jag säger såhär Natsa; Skit i det, du kommer igen. Du kommer säkert få mer chanser och då sätter du :)
Ja, mer hände la inte.. Jo, vi vann sista halvperioden.. så att säg.. kom inte ihåg ställningen så .. Men vi vann den iaf :) Dock räknas det inte men slutresultatet blev iaf 63-25.

Efter denna matchen så stack vi till .. öö kungsbacka(?) och åt på McDonalds.. Skoj.. Ska bara komma ihåg att ta med matchkläderna imorgon x) - alla(nästan) ville ha på dom när vi åt på McDonalds så vi hade det. Och ska ta med dom till träningen imorgon. Kan inte komma då men jag springer in någon gång efter att jag vart på introduktionsutbildning med pappsen :P Eller så kanske jag kan lämna kläderna hos Natsa imorgon innan jag sticker dit? Får se hur jag gör :) Vilket fall så måste jag komma ihåg att ta med 18 (20) kr till imorgon oxå.. eller kanske på onsdag. Är skyldig Fatima och Mobina pengar för glassen som dom köpte till mig.. tycker det va lite dåligt att man inte kunde köpa något under 25 kr på kontatkort.. men men fick min glass iaf :D
Efter detta åkte vi hem...

Nästa match är på fredag v.45.. hemma mot Lundby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0