Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Lite om allt..

Ja, nu ställer jag mig samma fråga som jag ställde häromdagen. Varför sitter jag och bloggar när jag igentligen ska plugga? Jag är hopplös med stora bokstäver :)

Jag kom hem för snart en timmesedan - ska man inte då ha hunnit plocka fram en bok. Tex. en bok som heter "rörlig bild" och sedan läsa i den? Jo det borde man hinna på nästan en timme. Jag må vara seg men denna gången ligger faktiskt boken framme, och uppslagen bredvid mig, på sidan 36. (onödig infortmation där - jag vet ^^)

Jag ska, om en timme bege mig hem till min kära granne så att man kan komma ner till skogstorp utan att anstränga sig mer än en liten promenad på fem minuter. Ska även påminna mig själv att ta med block och penna för att jag ska utsätta Nissan för en hemsk intervju.. Haha, nä den är inte hemsk :) Handlar bara om skolk, om vad hon tycker om det och vad hon tycker om att det ska läggas in i betygen om nått år. Själv vet jag nästan vad hon skulle/ska svara så jag har redan skrivit ner lite av vad hon "sagt". Haha, det är kanske inte så en journalist skriver - genom att skriva kommentarer och sånt innan man pratat med personen - men jag är en udda journalist som känner min vän :)
På tal om journalistik. Tre i basketlaget; Alicia, Sara C och Nadja var med Johan och Lavelle på Hallands Nyheter i tisdags för att bli intervjuade. Så innom ett par dagar dycker det upp i tidningen och om jag hittar det här på internet så kommer jag nog ge er länken ;). Om jag orkar och tänker så långt just då (a), själv ska jag iaf läsa den och klippa ut den i den vanliga papperstidningen och sedan sätta in i min scrapbook som jag redan gjort en annan gång då jag själv nästan var med i tidningen. Det var inte bara jag, utan Amanda och Ajje oxå :) Våra namn stod med under en bild, men bilden var på två småtjejer som höll upp en skylt x) Tror inte det var vi där nä x) Men på internet så fann man rätt bild över rätt text som tur va :)

Har alltid turen med mig när det gäller att vara med i tidningen har jag märkt. Har alltid kommit precis utanför bilden, eller som jag precis nämnde, så har det vart fel bild med :P Känner mig ganska lugnad där kan jag säg :P Skulle vara skrämmande att se sig själv i tidningen när man slår upp en sida. Se en stirra tillbaka på en. Nä hoppas jag slipper att vara med om något sådant, gör mig inte så bra på kort alltid.

Nä nog snackat om det. Imorgon är det prov och jag har ingen som helst koll. Bara på den Anglosaxiska berättarstrukturen. Vilket kanske inte säger er så väldigt mkt. Men be mig inte förklara för jag e så dålig på det, spec. om jag måste förklara med ord och inte få använda penna och papper så att man kan rita upp det och visa. Alltid lite lättare då tycker jag :)

Varför kan jag inte bara ta mitt förnuft till fånga och stänga ner datorn? Iaf internet. Bara så att jag får börja på att plugga! Kan man plugga och sjunga samtidigt? Haha, nä tror inte det går så bra x) men testa går ju.
Förra torsdagen var det bara jag där typ :O Eller aa den första kvarten, sen kom två till sen den sista kvarten kom lilla Nissan anfådd som bara den :O

Har fortfarande ingen "huvudperson" i min musikvideo :( Måste leta upp Annso !! Chelsea ville inte :/ Ajja, det är väl så här det blir när man väl kommer ut i arbetslivet så jag får ta och vänja mig antar jag. :O

Nä NU ska jag bannemig sluta, om jag inte gör det snart så får jag stå för mina konsekvenser och stå där imorgon med lång näsa och se hur dum ut som helst när provet ligger framför mig på bänken. Då får jag skylla mig själv att jag inte läst på. Och jag vill inte ha IG på provet, så bäst att dra och plugga de sista 45 minutrerna innan jag ska dra mig iväg. Ha det super.


Kommentarer
Postat av: Michael James

Du är inte alls hopplös, och du gör dig jättebra på bild :) Lycka till på provet <3

2008-10-03 @ 10:03:44
URL: http://metrobloggen.se/nextshakespeare

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0