Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Film; Shakespeare in love

Sitter och kollar på "Shakespeare in love". Den är faktiskt bra och jag sitter och tänker på "Romeo och Julia" hela tiden.. Filmen påminner mig om den lixom.. lite granna iaf.
Det är en helt crazy film !! X)

För er som inte sett den så blir Shakespeare kär i Viola och Viola i honom. Violas mor håller på att gifta bort henne med Lord Wessex.
Viola klär ut sig till kille för att få vara med i "Romeo and Ethel". (På denna tiden var det bara män som fick vara med i pjäser). Shakespear vet inte om att Viola är utklädd till Thomas Kent, som hon kallar sig när hon är man. Men senare så får han reda på det.
Allt detta får den fattige Shakspeare upp glöden med att skriva och skriver klart sin pjäs och ändrar titeln till den kända "Romeo och Julia"

Jag tror han skriver klart pjäsen iaf. Filmen är inte slut än x) Men den är bra och rolig :P För er som inte sett den borde se den om ni vill :)

Nä nu slutar jag skriva här för att kolla klart. Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0