Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Dålig vana..

Jag har kommit på att jag har fått en väldigt dålig vana. Vilket är att när jag kommer hem från skolan så sätter jag mig vid datorn/tv och slösar bort eftermiddagen framför den. Och just nu har jag inte råd att förlora mer tid! Jag ska läsa ut en bok - 407 sidor - på en vecka! Kunde börjat för två veckorsedan, men då läste jag redan en annan bok och jag klarar inte av att läsa två böcker samtidigt - blandar bara ihop böckerna.
Vilket fall som helst, jag har 378 sidor kvar att läsa på en vecka minus ett par timmar! Plus ta tre-fyra kort som representerar boken - så att man kan redovisa det för en liten grupp i klassen.
Sen har jag ju prov på fredag som jag måste klara av oxå! Hade prov idag med..

Så nu frågar jag mig själv, varför sätter jag mig vid datorn/tven när jag vet att jag har läxor att göra istället? Jag är en hopplös unge på två ben.

Så på med träningskläderna och stäng av alla tekniska prylar och sätt igång och läs Sara!!

Nån som har ett tips på hur man kan få bort denna dåliga vanan ? (a)
Ajja, bäst att sluta medans timmen är ung och innan träningen börjar.. Kan man cykla och läsa samtidigt kanske? Nä lite friskt vågat, hoppar över den iden tror jag.

N, nu ska jag verkligen gå och inte sitta och skriva/prata skit. Bye.. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0