Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Orientering och minnen :)

Igår orienterade jag. Skulle ju sprungit med Sofie J men hon har gått och blivit sjuk typ. Men jag träffade Alicia där så hon erbjöd sig att springa med mig.. hon skulle bara fråga en från hennes klass först. (Jag fick springa med dom även för Oskar, tack :P.) fast visst kunde jag ju sprungit själv, men alltid kul att ha nån med som man kan snacka skit med typ.
    Det blev inte så mycket med att snacka skit faktiskt, mest bara spring och flås och kolla på kartan - plus fråga varandra var vi var på kartan och springa vilse i en liten skog ^^. Kul var det i alla fall, även om mitt knä gav sig mot slutet och sa att den inte ville springa mer. Så på slutspurten fick jag gå, men det var la inte så farligt antar jag.

Kan säga att det tog ca en timme att komma runt banan på 8 kontroller och att jag fick vänta på Alicia och Oskar i ca en kvart bara för att våra klasser inte startade samtidigt, så där slösade jag bort en kvart (sluttid ca 1.15).. men men inte hela världen tycker jag, jag är i alla fall glad att jag slapp springa tävlingsrundan som var ännu längre. Men lyckligtvis köpte jag det där knä-stödet i förrgår, för det hjälpte väldigt mycket. Fram till slutet i alla fall..

Mellan kontroll 6 och 7 skulle vi hoppa över en bäck (en smutsig en) för att komma tillbaka till elljusspåret efter vår lilla tripp i den lilla (täta) skogen. Tyvärr lyckades jag inte komma över torr, hela foten upp till ankeln plus lite till tog ett onödigt dopp. Efter det hoppet började knäet säga ifrån kan jag säga..


Eftersom jag slutade efter orienteringen stack jag hem, men innan dess följde jag med Alicia till skolan och åt lunch med henne eftersom hennes kompisar inte kommit tillbaka till skolan än. Där pratade vi gamla basketminnen. Oj så skoj vi haft asså, och det även om vi förlorat!


Typ som den gången vi skulle ha borta match mot Lerum (tror det var Lerum i alla fall).. Först körde vi fel, istället för att köra till en idrottshall så körde vi till ett bostadsområde. Miro, som åkte först med sin gps med fyra andra i laget, ledde oss helt fel. Jag och tre andra (kommer tyvärr inte ihåg vilka) inklusive pappa som hjälpte till att köra oss denna gången fattade ju att vi var på väg åt fel håll då vi bara såg hus. Vi åkte i alla fall tillbaka en bit och hittade stället vi skulle vara på. Matchen gick hyfsat bra kan jag säga och alla var på bra humör på vägen hem. Minns inte vem som satt i samma bil som mig på vägen tillbaka - utom pappa och Alicia då asså. Kan ha vart Olivia och Mariam, men är mycket osäker för tillfället. Vilket fall som helst så kommer vi till Varbergstrakten och skulle upp för en backe på E6. Men bilen ville inte upp, vi kom nästan ända upp på backen innan bilen dog helt!

Och vad ska man göra på en motorväg några mil hemifrån? Jo man ringer Johan. Men han kunde varken hjälpa eller hämta oss för han skulle på kalas. Men han ringer i alla fall upp Miro som ringer mig och frågar var vi är - där fick pappa telefonen för jag visste inte :O

Där stod vi, Jag, Alicia och de andra två baskettjejerna (vem de nu än var) stod där och väntade på att Miro skulle komma, och ju mer tiden gick desto mer orolig blev jag att jag skulle missa tåget - skulle till Malmö samma dag. Marika, som kom med vår andra bil för att bogsera hem den andra, kom innan Miro och det var inte bra. Men det tog inte alls lång tid innan Miros bil dök upp och alla kom hem :) och jag lyckades komma till stationen utan att missa tåget :)

Det är ett minne för livet x)


Sen var det en gång när vi skulle spela mot Kullavik (tror jag att det var i alla fall). Jag och tre till satt i Johans bil och körde efter Miros bil där det fanns fyra andra spelare. Det började regna, ösregna så man inte ser vägen framför en typ, innan regnet avtog så körde bilen framför oss av motorvägen och vi hängde med för att vi trodde att det var Miros bil.. Men det visade sig att det inte var det. Johan satte på sin gps för att hitta rätt men nejdå, vi skulle tydligen tillbaka till Falkenberg igen enligt gps.n :O Vi lyckades i alla fall hitta Miro och de andra i laget och ungefär då hittade vi också idrottshallen vi skulle vara i. Tyvärr förlora vi matchen men kul var det :)

Även detta blir ett minne.. ett tag till framöver i alla fall.


Kommer inte på så många mer basketminnen just nu, utom ett där vi hade hemma match. Minns inte mot vem, men vi förlora i alla fall (dåliga jag vet, men vi blir faktiskt bättre gång för gång :) ... Men i alla fall så hade vi inga matchkläder. Miro kom aldrig med dom.. Vi började värma upp i våra vanliga kläder som vi kommit i.. Men när det var en halvtimme eller en kvart kvar visste vi inte vad vi skulle göra. Men han kom! Vi fick våra kläder och bytte om i ett nafs och fortsatte att värma upp. Men samtidigt som vi värmde upp i våra vanliga kläder så hade vi kul med min och Annes kameror. :)


När man ändå är på den banan på att tänka tillbaka på roliga händelser (eller knasiga ?) så kommer jag ihåg en gång för väääldigt länge sedan. Som när jag och Eleonor stod och bakade tillsammans med Emily, till min pappa, Eleonors pappa och till Mats (fars dag). Det blev väldigt gott - vad det nu än var vi gjorde till dom - Tyvärr kunde inte Eleonor vara med på festligheterna för att hon skulle åka hem till sig, men hennes far fick sin del av kakan - eller vad det nu var vi gjorde ^^

Minns en annan gång med Eleonor, när vi två, Mats, pappa och Eleonors pappa (Ewha kan ha vart med då, om det inte var en annan gång) åkte till Gekås. Tidigare samma dag hade vi gått runt och sjungit på ".. du är så söt min kära lilla ponny, du är så snäll min kära lilla häst..." och så bytte vi ut orden och sånt i den så att vi sjöng om våra pappor istället - någon vers var om Mats, om jag inte minns fel :S... Covern på den låter var faktiskt bra ^^ minns inte till hundra procent hur den gick men nått i stil med "... du är så söt min kära lilla pappa, du är så snäll min kära lilla far, du säger ingenting min kära lilla pappa. Men du är den jag gillar bäst.." sen var det nått om att hålla hand och nått. Har inte världens bästa minne kan jag säga, men detta var ju för flera år sedan också. ^^

Men även om jag inte har världens bästa minne så har jag kommit ihåg en del av det och jag lär göra det ett bra tag till antar jag :)


Hm, kom på nu också att jag, Frida och Emily en helg hade gått/cyklat till gröna affären och köpt nått kilo godis för ca 100 kr. och var inne på mitt "rum".. hade det lilla rummet då, eller rum är det ju inte för de är en del av vardagsrummet, hade bara en skiljevägg så man kan la kalla det för ett litet extra rum, vilket fall som helst så spelade vi sönder en låt "Vildar" och dansade till den.. istället för "vildar" sjöng vi antigen Frida Berg, Emily, Sa-ara eller elgitarr. Blev nått i stil med "..oh, elgitarr, elgitarr knapast någon människa. elgitarr, elgitarr dem liknar inte oss, de måste vara onda, slå på trumman det blir kriiig.." Kan säga så här att det var hur skoj som helst och vi mådde inte så bra dagen efter pga godiset. Även om vi inte åt upp allt.. Men det är ett minne jag kommer ha med mig många år framöver :)


Och ett annat minne med Frida och Emily är att när vi var väldigt mkt yngre än vad vi är nu så lekte vi bubmibjörnarna under mitt kastangeträd ^^ Haha så skoj vi hade :) Ibland var det mer än bara vi tre som var med i "bumbibjörns-leken" men det var skoj för det. Vi mosade vinbär som blev vår bumbibärssaft xD

Kommer ihåg en gång med Frida.. Vi tog lite vinbär, jordgubbar och hallon och gjorde saft av det - gick sedan till grannarna och sålde x) Det var bara Markus mamma som ville köpa xD
Detta minnet påminner oxå lite om en sommar för längesedan när jag och min kusin gjorde saft och sylt av allt grönt och rött som gick att äta i deras trädgård - det gick faktiskt att äta - även om de vuxna inte ville ha det ^^

Ibland vill jag bara åka tillbaka i tiden så jag får ta del av dem igen .. :P

Ni som har läst klart (hela vägen) får ha en underbar dag för jag tror inte det blir mer minnen .. kommer inte på några mer för tillfället. Ikväll blir det basketträning, innan dess får jag se vad jag ska göra. Ha det bra ändå .. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0