Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Om lite allt möjligt..

Japp. I helgen var det ett litet kalas för mig. Släkten kom + Anna, broren min och hans far :) Trevligt var det.
Och stackars Olof fick stå ut med mig och Sofie under mattiden.
Medans jag och Sofie tå-flirtade med varandra - och prata om allt möjligt så kollade Olof på mig hela tiden - konstigt, han kollade mkt konstigt på mig och jag förstökte ingonera det men Sofie börja ju nästan skratta när hon såg honom så det gick ju inte så bra.

Men när jag skulle öppna en present - fick bara ett paket i år, resten var kuvert och blommor.
Men jag hade iaf inte hjärta att ta sönder detta vackra paket (bilden) så det tog säkert en kvart om inte mer att få upp paketet utan att förstöra den :) Och sen när jag fått ut innehållet - hittar man tvåhundra kronor i den. Visst man måste jobba för sina pengar - men brukar man inte lägga pengar i ett kuvert, som alla andra gjorde?
Men det gör inget. Jag tog ut pengarna och stoppade tillbaka lådan i presentpappret igen och fick det att se ut precis som det gjorde innan - nästan. (bilden är tagen då - efter att jag öppnat den). Men min fyndiga (ingifta) faster är så duktig i detta att jag är avundsjuk på hög nivå kan jag säga.
21 sep. 08  paket gjord av Kate  tog en kvart att öppna  hittade tvåhundra kronor i   :O

Annars har det inte hänt så mkt i helgen. Pluggade lite och fick tränat igår. Visst det var inte helg igår men man hade ju studiedag :)
Känner mig nöjd med gårdagens insatser på basketen faktiskt - och det är inte ofta jag gör. Men jag kunde nog vart "på" mer så att säg. Men det var mörkt ute och jag var trött.. Varför måste täningen ligga så sent? Ajja, träning idag igen. Åtta till Nio. Skulle vart till Tio men alla tycker att det är så sent så vi tar bara en timme där :) På söndag är det match :O:O Pirrit! Bortamatch är det oxå.. Vet inte om jag ska vara med än men det får man la reda på på fredag, för idag kommer det dock ingen coach. Men vi klarar väl oss själva?
Angående matchen.. Vi kommer att möta helt andra team än förra året och denna söndagen möter vi bosinen så vi ska upp till gbg där dom håller till. Först trodde vi det var libertad men nej då. Båda teamen är ju bosatta i gbg så att säg.

vad ska man hitta på idag tro? Jo efter skolan ska man ju va med Madde :) Det var längesedan man såg henne och innan eng. lektionen börja så bestämde vi att hon skulle hämta upp mig när jag slutar :) Ska bli skojsigt - vet bara inte vad vi ska göra. Får se om hon kanske vill ströva omkring i stan lite kanske, har inga pengar med mig men det är la alltid mysigt att bara gå och kolla med? :)

Kom på mig själv nu att jag gör väldigt många smilisar, både här på bloggen och på msn :O (ännu en till) men jag kan inte låta bli, ni får stå ut med dom helt enkelt :)

Jag vill träffa nån jag inte träffat på länge nu, typ eleonor, ellen eller frida ! Okej, frida såg jag visserligen i matsalen, men hon och jag har en oupklarad promenad på stranden. Så måste träffa henne snart iaf :O
Kom på mer minnen.. Eller Sofie hade ett minne med oss som jag inte hade en aning om att vi gjort.
Tydligen hade träffat kronprinsessan Viktoria ( eller var det drottning Silvia? - minns inte vem av dom) och Göran Person riktigt nära . Vi hade tatt stolar och kuddar och klätt dom i klänningar och annat och satt något som huvud (vet inte vad) och eftersom vi inte visste hur vi skulle göra armar använde vi våra egna.
Undrar om det kanske finns foto på det någonstans där hemma eller hemma hos henne, skulle väldigt gärna vilja se det ^^

Hopp en halvtimme kvar av rasten. Nått man kan göra? Antagligen inte. Orkar inte leta upp någon spelsida och spela.. har jag gjort på tok för mit den senaste tiden så jag är trött på det :O ^^ Får la sitta här och försöka hitta på något att skriva ist ^^
Skulle ju kunna kolla mina mail. Men om jag öppnar dom så stängs sidorna ner och då måste jag skriva om allt jag skrivit nu, och det orkar jag inte, så jag avstår från det. Kanske kolla lite på bdb ?

Händer i veckan utom att vara med Madde, träna och kanske spela match då.. ? Jo, visst ja, jag ska ju jobba på lördag - stägning - tråkigt :/ .. Man har ju så lite att göra den/de sista timmarna att man inte vet vad man ska göra. Plus jag kommer nog göra väldigt mkt fel för jag har inte jobbat på en månad eller kanske en och en halv. Måste leta upp min hjälp lapp så jag kommer igång :) Kanske ska ta och sätta mig ner och plugga på den med? Har ju ändå lite annat man måste plugga på så vrf inte ett till papper?
Hade föresten matte prov innan lunch. Blev tyvärr inte klar så jag fråga om jag kunde få göra klart det nästa gång och det fick jag :) Sen är det ju nationella prov i matte v. 50 - så nu har jag några veckor utan matte ? eller har jobbat klart i den boken jag är på nu, så jag vet inte vad jag ska göra . .Kanske får jag extra uppgifter eller nått. Får se nästa vecka helt enkelt ^^

Oj tänkte visst fel innan. Det var 40 min då, och 20 min nu tills nästa lektion börjar. Så tokit det kan bli ibland ^^

Slut på nått att säga.. Så vad ska man göra i 20 min ? Får hitta på något så att jag inte sitter här och kommer tråka ut er med en massa text som inte innehåller något. Inte för att nått av det sista jag skrivit nu kanske gör det. Vill ju försöka få tiden att gå så man (jag) skriver bara lite onödiga saker - inte så kul kanske ?!

Btw ser att klassen vart på "hemmakväll" och köpt godis. Nej tack till det, åt för mkt i helgen :O
Tack och hej för mig denna gången. Ha det så bra :)

Kommentarer
Postat av: Michael Jámes

Din blogg är inte onödig, den är bra :)

2008-09-23 @ 13:11:39
URL: http://metrobloggen.se/nextshakespeare

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0