Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Backdraft

Kollade nyss på Backdraft eller som den heter på svenska: Eldstorm. Enligt mig är det en fantastisk film, en måste se film om man gillar action, drama, thillerns och mysterier. En film från 1991.

Filmen börjar när Brain McCafferty fick se sin far, som var brandman, dö när han var ett barn. Trots detta blir både han och hans bror Steven brandmän. De får jobba i samma team när en pyroman härjar i stan (Chicago), samtidigt kämpar de om sin relation till varandra då de inte står så speciellt nära varandra.


Jag kunde inte hålla tillbaka tårarna när Steven låg i ambulansen och pratar med Brain.

Steven: Who's your brother Brian? 
Brain:
You are Steven.

Och sen så rinner tårarna till slutet, verkligen hur fint som helst. Steven och Axe (en annan i samma team som dött i samma brand - ledsen för att jag sa det där) så får de en eskort - av alla brandmän och två brandbilar (en kista ovanpå varje bil) - genom hela staden. Det såg verkligen fint ut.

Jag tipsar verkligen om denna filmen! Får vara beredd på att man kan se utbrända kroppar, annars är det inte så farligt.


Silently behind
a door, it waits.

One breath of oxygen
and it explodes
in a deadly rage.

In that instans
it can xreate a hero...
or cover a secret.

Kommentarer
Postat av: Eleonor

MÅSTE SE!

2009-04-18 @ 23:34:54
URL: http://eleonorfreak.blogg.se/
Postat av: Eleonor

SV: Gör du så :)

2009-04-19 @ 11:10:54
URL: http://eleonorfreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0