Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Ben&Jerry's vs. Diplom-IS

Jag hittade Diplom-IS glass Cookie 'n cream när vi var och handlade innan. Mina tankar drogs direkt till Ben&Jerry's glass 'Wich. Och visst är de lika? Jag tog faktiskt och köpte mig en Cookie 'n cream bara för att se vad som var skillad mellan dom - förutom det att de har olika tillverkare och ser lite olika ut och inte har samma pris.

Jag tror att 'Wich går segrande ur det här. Visst Cookie 'n cream var oxå god, men istället för den mer mjuka kexbiten var Diplom-IS mer hådare och lite mer smuligare - som ett digestivkex - smakade lite som det oxå tycker jag. Chokladbitarna var oxå mindre än i 'Wich glassen, men annars var det inte någon stor skillnad på dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0