Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Saw

Thorpe Park i Surrey, Storbritannien har en ny roller coaster - och den skulle jag väldigt gärna vilja pröva på, så som jag älskar åkattraktioner ;).
Den heter Saw. Dess hösta höjdpunkt ligger på 30m (100ft) upp i luften med en 100 gradig lutning nedåt som tar tre sekunder att åka ner för!

Flamingo Land i North Yorkshire, Storbritannien ska i Juli oxå få en ny åkattraktion som kommer att få namnet Mumbo Jumbo. Denna kommer ha en lutning på 112 grader!(!) Bara det är w-o-w och stora tefatsögon.

Detta tar jag direkt från artikeln. Jag håller verkligen med dessa två män.


  Mr Walker calls amusement parks "playgrounds for adults", where it is "socially acceptable to go and lose your inhibitions, and become as engaged as you want to, and scream".

  "It's a bit of escapism," says Mr Hine. "When you go to a theme park you can leave all your worries at the front gate."

Om ni vill läsa hela artickeln är det bara att klicka här för att komma dit.


Här är en liten video från samma artikel http://news.bbc.co.uk/1/hi/magazine/7940993.stm



Nått som jag väldigt gärna vill prova på! Nån som är på?

//kramar

Kommentarer
Postat av: Nilla

Jag är på!!!

2009-04-22 @ 15:35:36
URL: http://cleawather.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0