Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Jobbet

Jaa, nu sitter jag äntligen. Eller nä, jag har ju suttit i princip hela dagen. Menar nog att jag äntligen är hemma :) Det har vart sjukt mkt på jobbet idag.

Det var en liten pojke som var ute och handlade med sin pappa och farmor. Han hade gått med sin farmor till kassan och kollat efter sin pappa, och så kommer där en annan person och ställer sig bakom hans farmor och så säger han "jag ser pappa", sen kommer yterligare en person och ställer sig i kön, därefter kommer pojkens far och ställer sig bakom den kunden. Hans farmor betalar och undrar om pojken vill hjälpa till att packa ner varorna i kassarna. Han skakar på huvudet och säger att han passar platsen till sin pappa och säger "pappa, kom nu då jag har paxat denna platsen till dig".                   Aw så gulligt :)
Denna lilla pojken får bli dagens roligaste kund :)

Måste bara berätta om min sista kund. En man i typ 25-30 års åldern kanske? I vilket fall som helst så stod han och väntade - ingen aning på vad - men när den näst sista kunden var klar kom han fram till kassan och ställde fram varorna han skulle ha. Småsnackade lite granna. Han frågade hur gammal jag var, svarade ju på det, sedan undrade han om jag känade bra, jag sa att man klarar sig iaf. Sedan berättade han att han oxå jobbar på Ica, hörde inte exakt var - men jag lyssnade ju inte med båda öronen så att säg x). Sedan sa att att han hade en syster som hette Sara. "Fast hon är engelsk så hon stavar sitt namn med h i slutet" och jag svarade nått i stil med "Ja, det är ju oxå snyggt". Sedan berättade han att namnet Sara kom från So** någonting - uppfattade det inte - "Så ditt namn lyser" sa han sedan och jag fatta inte alls mycket. Senare så står jag och småpratar med vakten medans vi väntar på de andra som jobbade stägning och han undra om jag kände denna kille - vilket svaret blev ett självklart nej. Sen sa han "ja, han verkade ju lite påtänd, märkte du det?" och jag bara "nej, jag kollade inte dirket på honom" vilket jag faktiskt inte gjorde då jag höll på att stänga kassan och sånt.
Så jag tycker att denna kunden får bli dagens läskigaste kund - då det faktiskt var lite kusligt ^^

Sen åkte jag ofrivilligt bakåt i tiden då min arbetskollega S sa Johanna till mig. Måste säga att jag inte visste att jag och Johanna fortfarande var lika varandra. Förut, när vi var små och oskiljaktbara, så var vi faktiskt väldigt lika. Många tog fel på oss. Speciellt om vi badade, då var vi extra lika varandra. Men det var fina minnen som dök upp där :)

Det var lite kort om vad min fullt upptagna eftermiddag handlade om.. ^^

//Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0