Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Måndag

Ojoj, vaknade upp imorse och kom på att jag inte skrivit nått i bloggen på hela föregående dag. Fast sen när jag tänkte efter så hade jag knappt vart vid datorn två timmar på hela dagen - måste vara ett rekord(!) =)

Men nu sitter jag likväl här, försöker att inte blogga då jag igentligen ska försöka koncentrera mig på skolarbete istället - en uppgift som skulle vara klar att redovisas idag, men som jag inte gjort då det är svårt att hitta något - tycker jag. Jag fattar om ni inte fattar vad det är jag pratar om men jag orkar inte förklara tyvärr..

Igår stack jag hem lite tidigare - typ 40 minuter tidigare - delvis för att jag inte orkade vara kvar i skolan, sen att det var lika bra att få nått gjort på filmläxan som ska vara klar och inlämnad på onsdag (imorgon). Så jag stack som sagt hem och satte på en film - Pride and Prejudice - avbröt i mitten av filmen för att lixom typ pausa - och för att inte missa Gilmore Girls som jag följer (a) ;). Efter det satte filmen igång igen, men sen var den tiden kommen då jag var "tvungen" sticka till träningen så jag fick stänga av filmen igen.
Träningen gick väl bra, gjorde inte alls mycket. Sprang inte som jag trodde att jag skulle göra idag - hade inte viljan eller orken igår - så jag skottade och kollade på de andra när de körde en liten match.
Tillbaka hemma satt jag på filmen igen och körde de sista 25 (?) minutrerna som var kvar på filmen för att sedan känna att jag gjort någonting idag :) Efter att jag var klar med det var det meningen att jag skulle skriva rent det men jag orkade inte, så igentligen kunde jag tatt upp Naturkunskaps boken ur väskan och plugga lite med det - men det orkade jag inte det heller - så jag satte på en annan film - HSM 3 - för att fördriva tiden fram till 23.00 då reprisen på Merlin skulle komma. Så det blev rätt sent när jag väl kom i sängs, väldigt sent för att sedan gå upp vid sjusnåret dagen efter.

Men upp kom jag idag, något trött men inte så trött som jag trodde att jag skulle vara. Nu är det 55 minuter kvar innan en dansföreställning börjar som klassen ska gå på - missar textkommunikationen och mediakommunikationen. Slutar efter föreställningen.. får se hur mycket klockan är då. Om det inte är alltförsent så sticker jag in till stan och kollar om jag hittar något om uppgiften jag "håller" på att göra nu eller om jag sticker direkt hem.. får se helt enklet :) Hemma blir det iaf plugg - den är en sak som är säker.

Känner mig faktiskt lite duktig - att jag sitter och pluggar nu förtiden. Eller aa, hände ju igår och förhoppningsvis idag oxå och förhoppningsvis i framtiden oxå  - men det är iaf mer än vad jag brukar plugga på en dag.

Innan jag somnade igår låg jag och tänkte på min gamla klass, på skolavslutningen i nian. Härliga minnen det där, sorgliga och glada :) Ska kanske ta och besöka den gamla skolan snart? Har jag inte gjort på hela detta året. Två-tre besök blev det när jag gick i ettan, men det har bara inte blivit av iår. Ajja, får se.. missade ju chansen i lördags då de hade öppet hus. Men det är inget man kan göra åt, det kommer fler gånger :)

Hoppas ni har det bra (och att jag inte tråkat ut er alltför mkt)

//Kramar

Kommentarer
Postat av: Elena

Svaren kommer upp idag kväll eller imorgon. Kika in då =)

2009-04-07 @ 15:10:39
URL: http://elenasobrino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0