Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Wild Child

Hehe, ja. Det var ett tagsedan jag och Madde kollade på denna.. Det var la förra månaden eller kanske ännu tidigare än så, kommer inte riktigt ihåg. Sett den det har vi iaf ^^

Wild Child handlar om en amerikansk flicka som skickas till en flickskola i England för att lära sig lite hyfs. Emma Robert spelar huvudrollen Poppy. Hon vill inte vara i England och gör allt för att bli hemskickad. Till slut hjälper hennes rumskamrater henne, de menar att hon bör dejta rektorns son Freddie. Detta gillar inte elevordförande Harriet som gillar Freddie, så när Poppy glömmer att logga ut från datorn en dag smyger Harriet in där och skriver ett mail som hon sedan skriver ut och lämnar till Poppys rumskompisar som blir arga på Poppy och fryser ute henne. Men efter lite efterforskning förstår de att det inte kan vara Poppy som skrev mailet då dom visste att hon var någon annan stans just den tidpunkten.
Poppy och tjejerna gör allt för att krossa Harriet och få Poppy att komma hem. Hon börjar trivas och får mot slutet av skolåret reda på att hennes mamma gick på samma skola när hon var i samma ålder.

Mycket bra film :) Rekomenderas :)

New Girl
New School
New Rules
A New Term For Trouble


Wild Child Trailer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0