Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Den Gröna Milen/West side story

Den gröna milen, eller som orginaltitlen är; The Green Mile (varför inte lixom?) är hur bra som helst. En fantasktisk film, om ändå lite hemsk. Jag har aldrig fått chansen att se hela filmen, men av det jag sett så är den hur bra som helst. 

Filmen är baserad på sex novellserier av Stephen King. Tom Hanks (ni vet han som spelar "Forrest Gump?) har en av huvudrollerna, tillsammans med Michael Clarke Duncan, kanske inte lika känd som Tom Hanks (inte för mig iaf) men han spelar ändå en helt fantastisk roll.


The Green Mile handlar om Paul Edgecomb (Tom Hanks) som är 108 år. Han berättar för en vän på hemmet han bor på om hur han fick vara vittne till ett mirakel när han var vakt på fängelseavdelningen (The green mile). Där John Coffery (Michael Clarke Duncan) blir intagen där efter att ha mördat två flickor. Och som alla andra ska även han avrättas (i elektriska stolen :( ) Men Paul och hans arbetskamrater börjar tvivla att John Coffery är rätt person som sitter där bakom galler, då det visar sig att John bär på krafter som ingen kunnat ana. Mot slutet vill John visa Paul att en annan, som sitter bakom galler och precis har dött, har mördat de två flickorna som han är själv är skyldig för att ha mördat, genom att föra över en liten del av hans krafter till Paul. En syn och liv.

This is my curse, for letting a God's miracle die. Som Paul snällt säger till sin vän.


Om ni vill veta mer får ni ta och se filmen, om ni inte redan gjort det. Men jag tycker att ni ska det. MEN jag ska nog varna de som inte klarar av starka scener. Som när en person får väldigt mkt el i sig att han börjar brinna.. Då ska ni inte kolla på den, annars gör det :) Själv ska jag ta och hyra den så att jag får se hela. 


Innan jag fick se att The Green Mile gick på tv igår kväll så kollade jag på en film som jag gav pappa i julklapp West Side Story. Alla som har sett den tidigare har sagt att den är bra. Men det var inte min typ av film. Nej, den här gilla jag inte till 100%. Dels för att den var så himla seg i början. Sen att jag inte fattade så mycket. Sen var musiken dålig och man hörde knappt var de sjöng för musiken var något högre än rösterna.. Visst den hade sina stunder i rampljuset för mig, men nej, den hamnar inte på min favoritlista.  Men det är min mening. Vad ni har för syn på denna filmen kanske är något helt annat. Och det får ni ha, säger bara min mening här (^^).


Så man kan säg att jag blev lite besviken då jag litade på alla som sa att den var jätte bra, då trodde jag oxå att den skulle vara det. Nä, den kommer jag inte se om på länge.




Kommentarer
Postat av: Nissan

Jag har en film till du måste se med mig! x) Vi kanske kan ha film kväll på sportlovet så jag inte glömmer vilka det är (A)? kramar Nissan!

2009-02-01 @ 12:35:06
Postat av: Eleonor

The green mile är förbannat bra, jag grät faktiskt lite då och då =)

Men den är också hemsk men ändå så skickligt gjord om du förstår vad jag menar?



SV: Jag med! jag har ätit tre olika sorter nu under helgen så tillsammans har jag slösat 150 kr på Ben & Jerry's haha! =)

2009-02-01 @ 15:50:18
URL: http://eleonorfreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0