Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Filmkväll med Nissan

Jaha, ytterligare en filmkväll dårå. Okej, vet inte om man kan kalla det för filmkväll om man bara hann att kolla på en film. Skulle sett en till om det inte var mitt fel, det vill säga om inte det varit torsdag och ett visst program inte skulle visas på tv vid åtta-tiden. Och nej, den går inte i repris..

Men iaf, den filmen vi såg heter the invinsible och är en "Viskan-film" som Nissan sa. Det vill säga, min typ av film. Sjukt bra var det och jag tipsar om denna filmen om och om igen se den(!).

The invinsible har samma producent som The sixth sense har, ännu en film som är sjukt bra.

Iaf, denna filmen handlar om en pojke, Nicholas Powel (Justin Chatwin) som vill till London och skriva. Han får inte för sin mamma. Hans vän, Pete Egan (Chris Marquette) är i trubbel. Pete säger att det var Nick som ringde polisen efter att ha sett Annie Newton (Magareita Levieva) slänga in en svart påse med stulna diamanthalsband i hennes skåp. Hon blir arg på Nick och slår honom fördärvad. Annie och hennes två vänner och Pete (som var tvungen att hänga med) gömer Nick i en brunn då de tror att han är död.
Men han är medvetslös, hans själ är fortfarande kvar på jorden och han försöker förstå vad som har hänt honom. Varför ingen kan se eller höra honom. Han finner så småningom att det finns en person som kan höra honom..
    Men är det försent?

Kolla om ni vill veta :) Iaf, googlade lite på filmen för att se vem som var skådespelarna i filmen.. och fick reda på att det är en nyinspelning av den svenska filmen Den osynlige som är baserad på ungdomsromanen med samma namn. Så jag vet en bok som jag ska läsa :) Sen får jag kanske ta och se den svenska filmen oxå? Samma handling, bara det att skådespelarna är annorlunda likaså karaktärsnamnen.
The invisible

//Kramar

Kommentarer
Postat av: linnea

Verkar bra, får ta och se den ;)

2009-02-19 @ 21:38:21
URL: http://twerds.blogg.se/
Postat av: Eleonor

SV: Aa jag skulle väl med dig till din mamma? men i vilket fall så åker jag ifrån Köpenhamn :P

2009-02-20 @ 21:53:52
URL: http://eleonorfreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0