Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Filmkväll med tjejerna

Två komedier och en skräckis. Två amerikanska filmer, en fransk. Ja, det var bara tre filmer vi hann ta oss igenom igår kväll innan vi stack hem vid halv tolv snåret. Med vi menar jag; Annso, Liza, Chelsea och jag själv. Nissan stannade kvar då hon redan befann sig hemma ^^.

Som vanligt var det sjukt kul :). Först satt vi och snacka lite granna, sen satte vi på den första filmen; Wayne's World. Jätte rolig komedi med Mike Myers och Dana Carvey. (Ni vet, Mike Myers.. han som spelar i Austin Powers-filmerna.) Det handlade ju då om Wayne (Mike) och hans bästa vän Garth (Dana) som har en egen show i källaren som sänds i tv. De erbjuds att sända i en riktig tv-studio, men i själva verket går de in i en fälla. Massa togigheter händer på vägen och man skattar genom hela filmen. Tipsar er varmt om denna filmen :)

Mitt under filmen ungefär så stannade vi då Liza kom, vi satte oss och åt en underbar tårta som Annso hade tagit med sig som hon hade bakat någon timme innan. Sen satte vi igång filmen igen. När den var slut blev det ytterligare en pratstund och sen satte vi på filmen Them. En fransk skräckis baserad på en verklig händelse (!). Den handlade om en gäng 10-15 åringar som gick runt och mördade folk. Eller, man fick bara se två familjers död.. men ändå! Då vi satt 5 personer i en tvåmanna säng var det rätt trångt så jag och Annso fick hålla om varandra för att jag inte skulle trilla ner. Hårt höll vi varandra, nästan så att man skrattade x). Men iaf, filmen.. den var.. vad ska man säga.. hemsk(!) helt enkelt. Men ändå på ett litet sätt bra. I slutet stod det att när man hade tagit till fånga dessa ungdomar så hade den yngsta sagt "Dom ville ju inte vara med och leka" eller nått i den stilen. Jag menar, hallå? Går man runt och skrämmer livet på folk och sen mördar dom bara för att man inte vill leka med dom?! Nä.. fy. Men för er som gillar skräckisar så tipsar jag om denna :)

Sen var det dags för film nummer tre. En komedi sa vi, annars skulle vi inte våga cykla hem ^^. Så det blev den andra Wayne's World som jag hade tagit med mig. Och som den första filmen var den sjukt kul. Den tog sin början ett år efter att den andra filmen slutade (sa Wayne iaf i början). Denna gången skulle vännerna hålla i en konsert bara för att nån känd person (kommer inte ihåg vem just nu) hade kommit och sagt att de skulle göra så i en dröm. Aa, sjukt rolig var även denna filmen. Med samma skådespelare som förra gången. Tipsar även om denna filmen :)

Them


Nu ska jag försöka få tag på Nissan och Emma och höra hur det blir ikväll.. Spelkväll u know ;) Hehe

//Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0