Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Älskade fotölj

Möbler, det har väl alla i sitt rum? Visst har nog någon oxå en favoritmöbel, kanske sängen, en stol eller soffa eller vad man nu har för möbler i sitt rum. Min absoluta favorit är min röda plast fotölj. I den sitter jag gärna ihopkrupen, antigen med en bok eller med datorn. Men även utan att ha något med mig. Kan sitta i den och bara sluta ögonen och lyssna på musik eller regnets smattrande mot fönstret eller rent av "tystnaden" och bara tänka .. ibland tänker jag nog inte alls - vilket kan vara väldigt skönt det med, och att drömma sig bort - det händer väldigt ofta i den fotöljen. Det är ändå mest på vintrarna jag sitter som fastklistrad, med ett täcke omkring sig.. men det händer även på sommrarna att jag inte kan slita mig. Jag älskar verkligen denna fotöljen och ångrar inte att jag skaffade den.

Tyvärr blev det ju så att jag slängde ut en annan go favorit-fotölj, det fanns helt enkelt inte plats för två - annars skulle jag helt klart behållt båda. Det är nog ingen tvekan om saken. Men nu har min katt tagit den under sina tassar och ligger gärna och dåsar i den i min gamla "rum".

Vilken möbel är din favorit i ditt rum?


Kommentarer
Postat av: Beatrice [foto, vardag & kläder]

är hemma nu! :D

2009-06-05 @ 16:35:37
URL: http://beattriicee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0