Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Blades of Glory

Som sagt, kollade ju på film med Nissan i måndags. Blades of Glory hette den.

Två skridskoåkare tävlar mot varandra i 'singel män', Chazz och Jimmy. De är två helt olika personer. Chazz är hård och tuff medans Jimmy är mjuk och väldigt tjejig av sig. Efter ett bråk på en av tävlingarna stängs de båda killarna av från skridskotävlingarna på livstid.
Det går några år och ett stort fan till Jimmy som vill se honom ute på isen igen hittar i lagboken ett kryphål. Om Jimmy börjar i paråkning får han fortsätta att åka. Men det är bara två dagar kvar tills tävlingarna börjar. Jimmy pratar med sin coach Robert.
Jimmy möter Chazz ännu en gång och de börjar bråka med varandra och polisen tar in dom. Coachen ser detta på tv och ser hur "bra" de bråkar (eller vad man kan säga) och får en ide om att Chazz kan bli Jimmys partner. Han går ner till polisstationen och brättar iden för de båda som inte tar det med glädje direkt. Men utan att veta om det så slår de ett vad om att den ena är bättre än den andra och vips så är de partners.
Träningarna påbörjas och tävligar körs och de kommer till final! Jimmy hittar kärleken i en av konkurrenternas lilla syster, Katie. Det ger konkurrenterna en ide om att försöka sabba ett motstånd - Jimmy och Chazz. Efter att Jimmy och Katie varit på deras första date får Katies äldre syskon att förföra Chazz - vilket vore enkelt då Chazz är sexberoende.
När Chazz väl sitter inne i Katies hotellrum tvekar han för första gången. Jimmy kommer in i rummet efter att ha fått ett meddelande om att komma dit. Han blir självklart ledsen över vad han ser och sticker därifrån.
Under hela natten ringer Chazz till Jimmy för att säga att ingenting hände och försöka förklara saker och ting.

Jag vet inte om jag vill säga slutet, men om man är listig så kan man nog fundera ut hur den slutar. Men filmen är bra och ganska rolig faktiskt. Rekomenderar alla att se denna komedi :)


Kick some ice

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack guman :)

2009-06-24 @ 20:26:04
URL: http://beattriicee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0