Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Live your dream

Kollade ju på film med Madde i helgen. Live your dream var en av de fyra filmerna vi såg.
Zac Efron har huvudrollen i denna film och han spelar en helt vanlig 15 årig kille, Patrick, som spelar baseball bara för att hans far vill och tycker att han har en begåvning och tror att han kommer gå långt. Men Patrick gillar inte baseball och spenderar träningstimmarna hemma hos den gamla hästtränare Huston Jones. Här finner han både kärleken till hästar och till en tjej. Han får en häst av Huston Jones som han börjar träna och ställer upp i nästkommande Derby. Han berättar för sina föräldrar om sin nyfunna dröm som tar det mer som ett skämt men de låter honom fortsätta i två månader.
Efter att Huston Jones dör så vill inte Patrick tävla i loppet så han hoppar av. Flickan, Jill, hittar ett paket som Huston Jones skulle ha gett Patrick. Detta paket får Patrick honom att ställa upp i loppet igen.

Detta var en förutsägbar film redan från första början. Ingen favoritfilm direkt men är man riktigt galen i hästar så tror jag att man kommer att gilla den. Se den om ni har lust :)


The heart of a boy. The soul of a champion.

Kommentarer
Postat av: matilda

tillsammans blir vi starkare, gå med i kampen för att alla barn som får cancer ska överleva!

läs: http://elitecyclist.blogg.se/2009/may/vi-minns-och-vi-hoppas-pa-framtiden.html



alla ska överleva!

2009-06-01 @ 16:34:40
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: matilda

Sv: Tummen upp för dig! :D

2009-06-01 @ 17:15:15
URL: http://elitecyclist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0