Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Step up 2: The Streets

Kollade ju på film med Madde i helgen. Step up 2 The Streets var en av de fyra filmerna vi såg.
Andie bor hos sin mors bästa vän efter det att hennes mor dött några år tidigare. Hon skolkar från skolan och dansar istället  med familjen/danscrew "410". Tyler fixar en audition till henne på Maryland School of the Arts (MSA). Hon kommer in och träffar Moose som visar henne runt. Hon stöter på skolans populära snygging Chase. Trotts att hon trivs rätt bra i skolan så måste hon sluta i "410" och då säger Chase att hon kan starta upp ett eget crew. De samlar ihop några duktiga, "utstötta" och ensamma dansare och börjar tävla i The Streets trotts att det är emot skolans regler. Detta får rektorn reda på och Andie regleras från skolan och hennes mors bästa vän skickar henne till Andies moster i Texas.
Kvällen innan hon ska åka får alla ett meddelande om att det är tävling och medlemarna åker till Andie som följer med dom. Rektorn kommer och hör henne när hon står och pratar inför en grupp människor som inte låter hennes dansgrupp uppträda och han beslutar att hon får börja på MSA igen.

Super bra film som jag tycker att du inte borde missa. Rekomenderar denna starkt.


It's not where you're from.It's where you're at.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0