Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Step up

Kollade ju på film med Madde i helgen. Step up var en av de fyra filmerna vi såg.
Tyler och hans två vänner bryter sig in på Maryland School of the Arts (MSA) och de förstör deras scen. Tyler blir tagen av skolans vakt och döms till 200 samhällstjänst som vaktmästare på samma skola. Han börjar intressera sig för en av dansarna på skolan. Nora övar hårt inför examensshowen men när hennes danspartner stukat foten måste hon söka efter en ny dansparter så att hon kan fortsätta träna. När hon inte hittar någon stiger Tyler fram i ramljuset och blir Noras nya danspartner. Men som allt annat i livet så gör han allt halvgjort dvs. han hoppar av att vara Noras danspartner och försöker komma tillbaka till sina vänner som inte vill prata med honom. På en fest vill han ställa allt tillrätta och sticker till Nora där hon står och väntar på sin tur - examensshowen - och förklarar. Nora är besviken på honom för hans tidigare avhopp men hon säger ändå att de går tillbaka till dansen de övade på. 

En toppen film. Om du inte sett den gör det :)


Every second chance begins with a first step.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0