Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

The Dark Is Rising

I förra veckan kollade jag och Nissan på film, The Dark Is Rising var en av dom.

Will har precis fått jullov och han och hans familj har bjudits hem till en rik dam som bor i samma by. På festen får Will möta Old Ones och han får reda på sitt öde. De reser bakåt i tiden för att ge Will en bok som bara han, The Seeker - den sjunde sonen till den sjunde sonen, kan läsa. Han måste hitta 6 tecken (liknande stenar typ) innan mörkret som är honom hack i häl hittar dom och han har redan hittat en. Han får reda på något som han inte visste innan - han har en tvillingbror som blivit kidnappad när han de bara var några dagar gamla. Han blir kär i sin brors flickvän som även är hans beskyddare..
Men frågan är om han hinner hitta alla tecknen och både hitta och rädda sin försvunne tvillingbror innan mörkret tar över?

Den här rekomenderar jag starkt till den som vill se. Fantasy är bäst :) även om trailern var mycket bättre än själva filmen ^^.
Denna filmen ville faktiskt jag och Nissan se efter att ha sett en trailer på den när vi skulle kolla på bio. Kom inte ihåg vilken film vi skulle se då men vi ville iaf se filmen. En av favoritreplikerna ur filmen;
"Well, can I fly?"
"What?"
"You know - shwooorm - fly"


Kommentarer
Postat av: matilda

ha en super awesome kväll hörru! :D

2009-06-08 @ 21:23:54
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: matilda

Sv:

Jag bor i en av förorterna till Stockholm.

Jag har ca 200 läsare.

Jag tar studenten nästa år. Planen efteråt är att satsa allt på idrotten samtidigt som jag vill plugga nån mindre kurs som Praktisk retorik på Stockholms Universitet. Men efter en lång och fin proffskarriär vill jag plugga till läkare eller civilingenjör med medicin som inrikning.

2009-06-08 @ 21:39:32
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: MJ

Vad konstigt, jag har sett filmen men känner inte igen innehållet du beskriver :-S xD

2009-06-10 @ 20:12:23
Postat av: MJ

Japp, men det var förra året :-P

2009-06-12 @ 12:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0