Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

The Mist

I förra veckan kollade jag och Nissan på film, The Mist var en av dom.

The Mist handlar om.. självklart om en dimma (vad annars lixom?). Det är en av Stephen Kings många skräckhistorier som blivit film.
Stormen har precis lagt sig då man ser en tjock dimma komma ner från bergen. David och hans son Billy kör - tillsammans med grannen - Brent ner till stan för att handla. En bybo kommer inspringandes i affären och skriker att ingen får gå in i dimman för att något hemskt lurar där inne. Man tror naturligtvis på den gamle mannen och de stänger sig inne i affären. Senare när David ska hämta en filt ute på lagret till sin son, knuffar någon eller något på garageporten. David och fyra anställda öppnar porten för att se vad det är, tentakler kommer in under den något öppna porten och griper tag i den yngste av arbetarna och drar med honom ut, men man stänger porten och hugger av en liten bit av ena tentaklen.
Under natten "hälsar" gigantiska (och då menar jag gigantiska) gräshoppor och uråldriga fåglar på inne i affären. Någon dör och en blir svårt brännskadad efter att ha råkat komma för nära elden. När det blivit dag beger sig David och en (grym!) äldre dam och några andra killar ut till apoteket som ligger precis bredvid för att hämta medicin till den sårade killen. Där attackeras de av giganiska spindlar.
Det går några timmar och dimman har fortfarande inte lättat, David och några till bestämmer sig för att ta sig till Davids bil för att försöka komma så långt som benisnen tar dom. Några av dom klarar sig genom dimman utan att stöta på några tentakler eller jättespindlar. Till slut så lättar dimman, men det är efter att ...

Hm, jag vet inte om jag vill berätta slutet om det är så att ni vill se denna. Jag kan iaf rekomendera filmen till dom som gillar skräckisar och tål att se blod och äkliga/hemska saker.


Fear Changes Everything

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0