Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

The Reaping

I förra veckan kollade jag och Nissan på film, The Reaping var en av dom.

Denna film handlar om en f.d. präst, Katherine - som slutat tro på Gud - och försöker nu, med hjälp av vetenskapliga metoder, bevisa att alla "mirakel" som händer inte är Guds verk. Katherin och hennes kollega får ett uppdrag i staden Haven, där en flod färgats blodröd, att se vad som håller på att hända där. Floden har inte bara fyllts med blod, utan medan de är där, dyker det upp tusentals gräshoppor, korna blir galna - fast de är fullt friska.. En storm sveper igenom staden och det ser ut som om historien upprepar sig (tio plågor med bibliska förtecken). Hon finner svaret hos en liten flicka som nyss förlorat sin äldre bror. Men första intrycket stämmer inte alltid...

Denna skräckfilm är.. faktiskt ganska bra. Men man bör ju helst inte se den om man inte gillar skräckisar eller är känslig för döda djur eller extremt undernärda människor eller nått i den stilen. Till er som gillar skräckisar och inte sett den, se den :)


Thousands of
years ago there
was a series
of bizarre
occurences that
many belive
to have been
the Ten Bibical
Plagues.

No one thought
they could
happen again.

Until now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0