Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Deckare

Igår kväll påbörjade jag läsningen en bok jag ägt i fyra-fem år utan att knappt ha öppnat den; "Den röda vargen" av Liza Marklund. Fråga mig inte varför jag ville ha boken från första början!
  1. Jag älskade (gillar dom fortfarande) vargar förr i tiden och ville ha den pga titeln
  2. Det var en varg på framsidan
  3. Jag läste nog aldrig baksidan
Jag fick den iaf av Marika någon gång runt jul, läste typ prologen och typ två-tre sidor på första kapitlet innan jag ställde den på hyllan där den har stått orörd sedan dess. Men nu ska jag tragla mig igenom den. Det är inte precis min typ av bokgenre. Det är en deckare, som tar vid där "Sprängaren" slutar. Eftersom jag inte läst "Sprängaren" så kommer jag nog inte fatta så himla mycket. Sen kommer jag nog inte ta till mig så mycket då jag, som sagt, inte gillar så många deckare. Deckare på tv går bra, men inte böcker precis. Fast jag ska nog inte säga nått.. Har ju inte läst någon deckarbok direkt.

Men, jag får hoppas att jag kommer in i boken och att den är bra. Annars kommer jag strunta i att läsa vissa kvällar och då tar det ännu längre tid att läsa ut boken då jag måste gå tillbaka för att kolla vad som hänt.

Ajja, nån som läst den ?

//Kramar

Kommentarer
Postat av: MJ

Trenter är dom enda deckare man bör läsa xD

2009-03-25 @ 08:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0