Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Kinesiska timmar..

Eller som läraren säger att det var, Kinesisk dag. Men jag kallar det inte för "dag" då det bara höll på i ca 2 och en halv timme.
Det var faktiskt inte så farligt som jag trodde, bara det att jag trodde att jag kunde lite mer än vad jag gjorde. Det enda vi kunde bäst var siffrorna.
Där var en grupp från Halmstad som oxå läser kinesiska.. som enligt vår lärare inte var så bra som vi.. men det kändes inte som det.
Iaf, i början så hade vi en liten "föreläsning" eller lektion eller vad man nu ska kalla det där vi fick lära känna landet Kina och olika tecken. Detta höll på i ca en och en halv timme. Sen var den en liten bensträcka på fem minuter (som blv tio) När vi började igen så körde vi en liten lek. Vi fick non-stops och pinnar som vi skulle försöka fånga non-stopen med och äta. Fick in tekniken rätt snabbt ändå, men så fort jag la ifrån mig pinnarna för att göra något annat så fick jag typ "lära om" mig igen. Men det var skoj. Hade en liten tävling om vem som kunde äta fem non-stops snabbast (vi var ca 5-6 grupper). Från varje grupp gick det vidare en person som skulle ställa sig framför klassen med de andra som vunnit och så skulle de tävla.
Oj, jisses. Där fanns två-tre personer som åt så snabbt att jag knappt skulle ha hunnit äta upp en innan de hade fått i sig minst 20. Snabbt gick det iaf :P
Helt okej eftermiddag :)

Kommentarer
Postat av: Eleonor

SV: YES I AM! :D

Gick det eller? :P

2009-03-17 @ 17:30:00
URL: http://eleonorfreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0