Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Skalmans mat-och-sov-klocka

Då kommer la nått nytt (inte), men jag och pappa bråkade i morse. Bara för att min mobil ringde (alarmet) medans jag var i badrummet så jag inte kunde stänga av larmet på en gång. Varför måste han bråka pga det? Tål han ingenting eller?

Han frågade om det var nån som ringde och jag sa nej och förklarade att det var mitt alarm som hjälpte mig att gå upp på morgorna. Sen blev han typ "spydig" och undrade om det var ett alarm till att jag skulle äta. Jag sa att det fortfarande var för att jag skulle vakna och han bara "men du är ju redan vaken". Men hallå?! Får man inte trycka på fel knapp på morgonen eller?! Sen efter en halv minuters gräl så sa jag "ja, jag ska flytta" (brukar göra det när jag blir trött på att bråka med honom) och han sa "ja, det är la lika bra. Ska du bo i Malmö då eller?". Men jag svarade inte (pratade inte alls med honom på hela dan). Stod bara vid köksbänken och väntade på mina mackor som var i rosten.

Men det lockar väldigt mycket.. att flytta hemifrån, och slippa pappa.. Om han nu tycker att jag är så himla besvärlig, så är det la lika bra att hjälpa honom att bli av med mig.. genom att flytta. Låter mycket bra. Problemet är bara vart? Inte Malmö (sorry mamma).. för jag har ju skolan och vännerna här. Men men .. det får jag ta och fundera över någon annan timme.. Just nu orkar jag inte tänka på det.. Behöver mer fokusera tankarna på en skoluppgift.. textkommunikation.. Sen får jag se vad det blir med det.

I morse.. på lektionen kände jag min något sämre än jag gjort tidigare i veckan.. så jag skicka iväg ett sms till Eleonor, som jag för övrigt skulle tillbringa helgen med, och undra om hon ville backa ur. Vilket hon gjorde, så jag får försöka bli frisk så att vi kan planera in ett nytt datum att träffas ist..
Så imorgon blir det till att sova så mycket som möjligt. Likaså på söndag.. även om jag ska upp tidigt.. Men kan alltid gå och lägga mig sen när jag kommer hem igen runt middag. hehe :) Ska sova bort all föskylning som finns i kroppen :)

//Kramar

Kommentarer
Postat av: MJ

Sara, din pappa älskar dig. Men han vet väl inte hur han ska handskas med sin pappa roll.

2009-03-20 @ 13:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0