Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

En dag med Emma

Är med Emma just nu och vi har precis gjort några roliga dikter på en sida som vi sedan har översatt till Svenska. Vi tänkte dela med oss av dom till er.
(Det var bestämda ord på vissa ställen och så fick man sätta dit några andra på de tomma ställerna. Det fanns olika spalter och stod det tex 5, 7, 2 så skulle först ett ord i spalt 5 stå där och sen 7 och sen 2. Så jag och Emma räknade hur många ord det fanns i spalten och sa tex. 9 om det fanns nio valord i spalten och så sa den som gjorde dikten kasnke "3" och så skrev den andra personen ord nummer 3. Hoppas ni fattar vad jag menar för jag är inte så bra att förklara.)
De vi "hittade på" är märkta såhär de som är "fasta" ord så att säga ser ut såhär

Vi börjar med min ena dikt.
The smurfy gargamel quietly loves the smurfette.
Fluffy, evil papas calmly chase a funny, smelly cloud.
Faith is a big mushroom.
Ooh, frendship
!
Butterflys jump!
The smurfberry toots like a pretty flower.
Raindrops sing like fuzzy gargamels.
Why does the papa dance?
Celebrate softley like a cuddly smurfberry.
Wisdom, freedom, and life.
Where is the old flower?
All mushrooms tickle big, squishy smurfettes.
Never squeeze a cloud.

Här kommer min andra dikt
The old flower softly hugs the smurfberry.
Squishy, old mushrooms swiftly chase a fuzzy, evil butterfly.
Love is a big raindrop.
Ooh, friendship!
Clouds jump!
The flower laughs like a fluffy raindrop.
Flowers sing like squishy Smurfettes.
Why does the smurfberry smurf?
Jump swiftly like a old butterfly.
Love, freedom, and wisdom.
Where is the old Smurfette?
All raindrops tickle fuzzy, old Gargamels.
Never hug a Smurfette.

Emmas dikt kommer här
The pretty cloud sweetly squeezes the Gargamel.
Old, evil Papas calmly embrace a squishy, fluffy raindrop.
Freedom is a smelly butteryfly.
Ooh, wisdom!
Mushrooms laugh!
The Smurfette sings like a fuzzy mushroom.
Papas sing like pretty Smurfettes.
Why does the Gargamel celebrate?
Toot softly like a fluffy smurfberry.
Love, truth, and friendship.
Where is the cuddly Papa?
All clouds hug funny, fuzzy flowers.
Never tickle a Papa.


Våra gamla dikter har jag redan laddat upp, men här kommer dom igen bara för att :) Den första dikten är Emmas, den andra min.

The pretty Papa swiftly fights the raindrop.
Squishy, big muchrooms quietly welcome a funny, Smurfy raindrop.
Wisdom is a squishy smurfette.
Oh, wisdom!
Butterflys toot!
The Smurfette belchs lika a smelly cloud.
Smurfettes Smurf like squish butterflys.
Why does the Smurfberry jump?
Sing swiftly lika a fluffy butterfly.
Truth, wisdom, and friendship.
Where is the flyffy butterfly?
All flowers love squish, funny clouds.
Never welcome a butterfly.

The big mushroom calmly loves the Smurfberry.
Smelly, cuddly clouds softly tickel a old, old cloud.
Friendship is a big flower.
Ooh, truth!
Papas laugh!
The raindrop jumps like a squishy cloud.
Flowers laugh like evil Gargamels.
Why does the flower laugh?
Celebrate swiftly like a Smurfy Papa.
Life, friendship, and truth.
Where is the cuddly cloud?
All butterflys squeeze Smurfy, old butterflys.
Never embrace a Papa.



Detta är en bild från december månad när jag och Emma flummade runt på youtube.

//Kramar

Kommentarer
Postat av: Emma..

Du måste lägga in dom på svenska oxå.. :D dom e ju bäst!! :)

2009-05-21 @ 20:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0