Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Eurovision 09

Alexander Rybak vann ju stort i lördags kväll. Island var super bra dom med, men jag är verkligen glad att Norge vann :).

I söndags när jag jobbade kom en norsk äldre kvinna och handlade lite..
"Vann han igår?" frågade hon mig
"Ja" svarade jag med ett leende
"Då får jag gå hem och dubbelfira idag då.. säger jag med min norska dialekt" (bryter starkare på norska där)
"Hehe, ja han vann ju överlägset"
"Men vad kul, jag kollade bara på hans låt, sen stängde jag av"

Det var inte bara denna norska kvinna som undrade hur det gick och frågade om jag gillade den eller om jag tyckte någon annan skulle vinna. Så det var ett stort ämne.

Men även om jag älskade Norges bidrag så gillade jag Nordens andra bidrag oxå. Tycker dock att Findland skulle få mer poäng än vad de fick. Azerbaijan hade ju inte så dålig låt ändå :) så precis som nån sa eller skrev (kommer inte ihåg om jag läst eller hört det) så kan man ju säga att Sverige kom på bättre plats ändå för Arash sjöng ju med AySel, och han är ju bosatt här i Sverige ^^

Vem tycker ni skulle ha vunnit? Var Alexander Rybak värd första platsen? Ska ni till Norge och sitta med i publiken i nästa års eurovision? Jag vet iaf att jag är helt nöjd med årets resultat :) Och jag ska se om jag kanske kan ta mig en tur till grannlandet och kolla in detta spektakel live. Men får se hur det går ^^


Kommentarer
Postat av: beatrice [foto , vardag & kläder]

hihi okej kul :D

2009-05-18 @ 13:48:53
URL: http://beattriicee.blogg.se/
Postat av: Beatrice [foto, vardag & kläder]

härligt! :D

2009-05-18 @ 15:43:48
URL: http://beattriicee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0