Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Färgad eller ikke färgad?

När du föddes var du svart.
När du växte upp var du svart.
När du mår illa är du svart.
När du fryser är du svart.
När jag föddes var jag rosa.
När jag växte upp var jag vit.
När jag blir generad blir jag röd.
När jag mår illa blir jag grön.
När jag fryser blir jag blå.
Och när jag dör blir jag grå.
Ändå kallar jag dig färgad.

Vem det nu är som har skrivit denna så tycker jag att den har ett väldigt bra slut. Ändå kallar jag dig färgad. Ja du, det är underligt det. Jag kan nog bara inte hålla med om att man blir grön eller blå när man mår illa eller fryser. Kanske mer om man får ett blåmärke? Då blir man både blå, grön och gul (ibland iaf). Bortsett från det så tycker jag att den är ganska bra ändå. Eller vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Beatrice [foto,kläder & vardag]

sv: jo det gör man (:



okej, samma här äter inte alls mycket nu.

2009-05-27 @ 14:22:32
URL: http://beattriicee.blogg.se/
Postat av: matilda

åh så vackert

2009-05-27 @ 20:28:18
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: MJ

Dikter är symboliska och ologiska. Det är skönt att skriva dikter för där behövs inga skrivregler :)

2009-05-28 @ 09:52:22
Postat av: Nilla

Jag blir typ grön när jag mår illa btw xD gillar också den dikten xD slutkläm is da crap xD

2009-05-28 @ 14:38:40
URL: http://cleawather.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0