Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

"Välkomna aldrig en fjäril"

Emma vill så gärna att jag lägger upp smurfdikterna på svenska oxå. La ju upp några dikter i tosdags på engelska, här kommer dom alltså igen - fast på svenska. Så varsegod Emma ;)


De två fösta är av mig

Den smurfiga Gargamel älskar tyst Smurfan.

Fluffiga, onda gammelsmurfar jagar lugnt ett roligt, luktande moln.

Tro är en stor svamp.

Ooh, vänskap!

Fjärilar hoppar!

Smurfbäret tutar som en fin blomma.

Regndroppar sjunger som en flummig Gargamel.

Varför dansar Gammelsmurfen?

Fira sakta ett gosigt smurfbär.

Visdom, frihet och liv.

Var är den gamla blomman?

Alla svampar kittlar stora geggiga smurfor.

Krama aldrig ett moln.

--*--
Den gamla blomman kramar lugnt ett smurfbär.

Geggiga, gamla svampar jagar snabbt en flummig, elak fjäril.

Kärlek är en stor regndroppe.

Ooh, vänskap!

Moln hoppar!

Blomman skrattar som en fluffig regndroppe.

Blommor sjunger som geggiga smurfor.

Varför smurfar smurfbäret?

Hoppa snabbt som en gammal fjäril.

Kärlek, frihet och visdom.

Var är den gamla Smurfan?

Alla regndroppar kittlar flummiga, gamla Gargamel.

Krama aldrig Smurfan.


Dessa två som kommer nu är av Emma


Det söta molnet kramar snabbt Gargamel.

Gamla, onda Gammelsmurfar griper lugnt en geggig fluffig regndroppe.

Frihet är en luktande fjäril.

Ooh, visdom!

Svampars skratt!

Smurfan sjunger som en flummig svamp.

Gammelsmurfar sjunger som söta smurfor.

Varför firar Gargamel?

Tuta lugnt som ett fluffigt smurfbär.

Kärlek, sanning och vänskap.

Var är den gosiga Gammelsmurfen?

Alla moln kramar roliga, flummiga blommor.

Kittla aldrig en Gammelsmurf.

--*--
Den söta Gammelsmurfen slåss snabbt mot regndroppen.

Geggig stor svamp välkomnar tyst en rolig smurfig regndroppe.

Visdom är en geggig smurfan.

Oh visdom!

Fjärilars tut.

Smurfan rapar som ett stinkande moln.

Smurfors smurf gillar geggiga fjärilar.

Varför hoppar smurfbräret?

Sjung snabbt som en fluffig fjäril.

Sanning visdom och vänskap.

Var är den fluffiga fjärilen?

Alla blommor älskar geggiga, roliga moln.

Välkomna aldrig en fjäril.


Och den sista är av mig.

Den stora svampen älskar lungt smurfbäret.

Stinkande, gosiga moln kittlar mjukt ett gammalt, gammalt moln.

Vänskap är en stor blomma.

Ooh, sanning!

Gammelsmurfens skratt!

Regndropparna hoppar som stinkande moln.

Blommors skratt som elaka Gargamels.

Varför skrattar blommor?

Fira snabbt som en smurfig gammelsmurf.

Liv, vänskap och sanning.

Var är det gosiga molnet?

Alla fjärilar klämmer smurfigt gamla fjärilar.

Grip aldrig en Gammelsmurfen.

//Kramar


Kommentarer
Postat av: MJ

Jag menar vadå? Jo, om alla var kära i varann skulle man få den man vill vara med :-P Ok, jag tycker Dagboken är överskattad och fjantig :-P take that! xD

2009-05-24 @ 21:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0