Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

(USA-09) Dag 6: Mounoment Valley

Det blev samma visa denna morgonen oxå. Vi ville se soluppgången i Grand Canyon, men det var för kallt för att stiga ur sovsäcken så det blev inte av denna morgonen heller. I stället åkte vi till ett utsiktstorn över Grand Canyon - fortfarande svårt att smälta naturen.

Efter detta åkte vi till Navajo Naturreservat där vi fick se hur indianerna(?) förr i tiden levde. Fick även syn på dinosarie-avtryck på några stenar. Fick faktiskt syn på några vilt vuxna kaktusar och då kändes det verkligen inte som om man var kvar i Sverige!

Efter detta korta stopp åkte vi vidare till Monument Valley. Ett par timmars bilfärd med ren äkta öken utanför bilen. Tror till och med att vi fick se en livs levande cowboy på en av slätterna, även några vildhästar lite här och var.. eller det såg ut att vara så då det inte fanns några staket i närheten vad man kunde se. Lite coolt var det faktiskt, men mer än det såg man inte direkt. Men vi kom iaf fram till Mounoment Valley och hoppade ur vanen och träffades av en väldig hetta. Olidligt varmt var det. För att svalka oss innan vi åkte ut på nya äventyr med guiden Sam och hans jeep så gick vi till visitor center och checkade in vad de hade för grejer där. Köpte btw en isglass som smälte på några sekunder när man kom ut i värmen igen.
När vi åkte med Sam stannade vi på några ställen för att få lite information om stället vi var på/Mounoment Valley. Ni ser monumentet till vänster i bilden nedanför? Det är det berget som Tom Cruise/Ethan Hunt klättrar i i början på filmen Mission Impossible 2.
Vi åkte vidare och fick se massa monument och på ett ställe som vi stannade på fick vi ropa något på deras språk (kom inte ihåg vad det var eller vad det bettyde) men det kom iaf ett eko tillbaka. Sen fick vi gå in till en urgullig liten gummas hus(?) där hon demonstrerade hur de gjorde eget garn och så tog hon en av oss (Aida) och gjorde en traditinell håruppsättning på henne - snyggt faktiskt. Men iaf, efter detta begav vi oss iväg igen. Denna gången fick vi lägga oss på ett av monumenten och titta upp på dess tak och försöka se örnen som fanns där. Tyvärr lyckades jag inte se den, men först efteråt på bilderna jag tog såg jag örnen. Medan vi låg där började en av indianerna/guiderna spela lite flöjt följt av att en annan sjöng varpå den andra började spela flöjt igen. Mitt i all den fina musiken hörs en kråka av något slag börja kraxa till musiken. Lät hur roligt som helst :P

Efter detta tog vi oss tillbaka till vår van som var super het efter att ha stått i solen - mitt på blanka dagen - utan några skuggor eller moln. Vi åkte iaf vidare till deras camping där vi slog upp tälten, fixade mat och laddade våra mobiler. Efter maten skulle jag ta och ladda min mobil då jag inte hade hunnit göra det innan så när man som bäst satt där vid matbordet och snackade med Udo, som höll mig sällskap, kröp det fram en kackerlacka ur en springa mellan golvet och väggen. Sen kom en till och en till och en till och en till... ja det var säkert 5-6 stycken innan jag fick panik och hoppade/sprang därifrån - kunde knappt sova den kvällen.
Får fortfarande rysningar när jag tänker på det.


Kommentarer
Postat av: Eleonor

Haha, Kackerlackor xD hihi kan se det framför mig :)<3

2009-11-09 @ 13:45:00
URL: http://improveme.se/blackstar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0