Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

(USA-09) Dag 7: Mesa Verde

Denna dagen var nog "vandrar dagen" kan man säga. Det började med att gruppen fick gå en bit mot stället vi skulle till från Visitor Center för att Adam hade glömt bilnycklarna i bilden och låst bilen ändå. Men efter ett litet tag så körde han ikapp oss. När vi kom dit vi skulle vara fick vi gå 6 km. Inte för att se något spännande eller så, utan kanske mer för "utsiktens skull" tror jag. Visserligen gick vi bara på en stig bredvid berg och i en skog. Det var rätt jobbigt, mycket upp och ner blev det. När alla kom tillbaka till bilen var vi så trötta i bena att vi inte orkade gå en meter till säkert. Men det gjore vi iaf, vi fick oss en guidad tur genom ett av Puebloindianernas gamla hem i bergen. Små hem må jag säga, men det kan ha vart för att dom var korta till växten oxå. Den första vetenskapsmannen som besökte Mesa Verde var faktiskt en svensk - Gustaf Nordenskiöld - inte så ille det eller?
Under dessa vandringarna så gick mina trogna ballerinaskor sönder samt mina trogna solglasögon :(
(Bilden är under guidningsturen då vi skulle klättra upp för en stege för att ta oss till indianernas hem.

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Vilken fin ny design du har, men vad fasiken betyder texten du har? :)

2009-11-13 @ 16:47:49
URL: http://improveme.se/blackstar
Postat av: Matilda

vad fint det har blivit här! :)

2009-11-14 @ 17:25:40
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: Art By Tina

Låter väldigt spännande. Jag vill också ut och resa och se platser. Just nu känns kontoret som den tråkigaste platsen i världen.

2009-11-19 @ 11:03:23
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0