Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

Who am I?

Jag har tänkt på en grej...
I nian frågade vi varandra vem det var som hade förändrats mest och minst under våra fyra åt tillsammans. Kommer inte ihåg vem det var som hade ändrats mest, men jag vet att jag var den som ändrats minst - och jag kan inte förstå varför. Utseende mässigt tycker jag att jag hade förändrats. Min personlighet.. hm, nja den kanske var den samma alla dessa fyra år. Så, okej.. nu när jag tänker på det kanske det är sant. Men ändå inte, för jag tycker att min kompis inte ändrade ett dugg på sig. Varken till utseendet eller till personligheten.

För några veckorsedan när jag står bakom kassan på jobbet så är det en kund till mig som säger "du är la dotter till ** och **?" och jag får ju säga ja, för det är jag ju. "Du kanske inte känner igen mig men vi är släktingar, det var väldigt längesedan vi sågs jag heter *" det är här som jag inte kan få det att gå runt. Jag kommer inte ihåg denna personen över huvud taget. Och sen fattar jag inte hur han kunde känna igen en blond fyra-fem årig liten tjej i en snart 18 årig mörkhårig tonåring?

Det var en som sa till mig för något år sedan att jag hade ändrat på mig, min personlighet alltså. Att jag inte var den samma som när vi träffades för första gången. Då tyckte jag att jag inte hade ändrat på mig alls. Men nu under dessa två åren på gymnasiet och spec nu detta året så känner jag att den där personlighetsändringen finns där. Ibland är det så att jag inte känner igen mig själv. Jag kan komma på mig själv med att göra eller säga saker som jag inte skulle sagt för tre-fyra årsedan.

Visst det är ju kul om någon känner igen en efter mer än tio år, men jag förstår fortfarande inte hur han kunnat göra det. Samtidigt funderar jag på om jag verkligen har ändrats så spec mycket (utseende och personlighet) ändå. Det är en fråga jag har gått och grunnat på ett tag nu.

Jag måste fråga de personer som känner mig (ni andra får svara oxå om ni vill ;).. Har jag ändrat på mig (utseende mässigt men framförallt personligheten) sen vi träffades första gången? Om ja, hur? Bra eller dåligt? Säg vad ni tycker, jag vill så gärna veta :)

Ja, då kaske jag ska ta och stänga ner här.. klockan är ju precis ett och bilderna har äntligen laddats över till den stationära datorn (och det tog mer än en timme - flera timmar faktiskt). Tur att det är sovmorgon imorgon.

/Kramar


Kommentarer
Postat av: Eleonor

Ja du har ändrats, du är inte lika "blyg" nu som du var förr :) men jag vet att den tjejen som jag lärde känna för mer än 10 år sedan är fortfarande den tjejen jag skriver en kommentar till nu :)<3

2009-09-11 @ 17:04:03
URL: http://improveme.se/blackstar
Postat av: Nilla

(om personlighetsförändring) Jag tycker nog att du har ändrat dig en del sen vi började umgås... Men du är ju fortfarande samma underbara, pålitliga människa :) De vore ju mer konstigt om man inte ändrades... Tycker jag iaf :) Kram

2009-09-20 @ 02:57:24
URL: http://cleawather.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0