Hej! För dig som råkat hamna på min blogg kanske undrar vad den handlar om? Den handlar mest om min vardag, men även om något annat som hänt i världen som jag har lust att skriva om. Jag skriver inte för att få så många läsare som möjligt utan för att få "skriva av" mig. Hoppas ni trivs.

13 April 23:04

Finaly! Har suttit och sträckläst en bok jag lånat på bibblan idag. En självbiografi om Hannah Österberg. Hennes privata dagboksanteckningar genom hennes svåraste tid som anorektiker. Väldigt bra bok får jag säga, jag som brukar hålla mig borta från självbiografier. Har faktiskt en sådan stående i bokhyllan som jag inte hann läsa förra året, men den ska jag ta itu med nästa år.

Anledningen till att jag sträckläste Hanna Österbergs bok Varje dag har vi en liten tävling, var att jag ska skriva ett tal om anorexia (och bulimi) till NP i svenska... Som vi faktiskt ska äm mindre än i morgon! Jag skulle aldrig ha sträckläst den då. Jag skulle inte ha läst 191 sidor på ungefär 7 timmar med ett par uppehåll inkluderade om det inte var för att jag var tvungen.

Jag fick iden om att prata om anorexia och bulimi på NP talen pga föreläsningen som jag var på i torsdags tillsammans med Nissan och Annso. Kollade med läraren om det var OK i fredags.. men fick inte svar förrän tidigare idag så jag mailade henne om det. Jag ångrar inte att jag tog chansen att låna boken, det tycker jag även du själv som sitter och läser detta inlägg ska göra om du känner för det. Ingen tvång!

Annars idag, så har jag löst problemet jag fick igår. Jag skulle vara på två ställen samtidigt den 29 april. Nämligen i skolan för att skriva Eng. NP och sen ska jag även sitta i en buss/på tåget på väg till Malmö med klassen på en liten klassresa på två dagar. Yey. Överförtjust. Not. Alla andra mediatreor får åka till Stockholm men inte vi, vi ska till Malmö (där man annars aldrig har varit i hela sitt liv (ironisk) ) för att programmet inte har några pengar. Yippi. Tjuter av glädje -.-. Men men, som jag sa till Cecilia idag när jag klagade över detta så kan det kanske det kan komma en positiv grej från det. Det är att jag får en annan syn på staden Malmö. Får se helt enkelt.. Så istället för att göra eng. NP samma dag så får jag göra det veckan efter. Visserligen är killarna på APU den veckan så jag har ingen aning om det blir den enda engelska "lektionen" jag har på några veckor. Eller om jag ska sitta där själv i klassrummet tillsammans med läraren. Får se vad hon säger senare. Samma dag som jag ska göra Eng. NP så ska jag även ha ett prov i matte. Inte NP som tur är.. Det är säkert bara jag som lyckas, jag har redan haft matte och engelska prov på samma dag, så gick det skit på engelskan och super på matten. Nu ska det ske igen. Inte helt överförtjust i detta heller men det är inget att göra åt. Kanske "försova" sig till matten så man får göra det senare. I don't know. Det löser sig nog :).

Fick sms undertiden som jag höll på at läsa de sista sidorna ur boken. Ett sms som glädjde mig. Eleonor kommer snart hem =D och då har vi bestämt att vi ska leka.

Okej. Då undrar ni kanske nu om jag inte har koll på varken tid och datum då det står 13 april 23:04 som titel men inlägget igentligen publicerades 14 april 15:20. Det är för att jag just nu ligger i sängen och skriver av mig på ett papper (som jag nu har skrivit in här på bloggen). Det händer ibland att jag inte orkar starta datorn men att jag behöver skriva som jag faktiskt skriver för hand. Lite skrivkramp får man kanske men det är inte hela världen :).

Godnatt.. eller ska jag säga godeftermiddag?
Nä jag säger nog Godmorgon, godmiddag, godkväll istället. Jag vet ju faktiskt inte vilken tid det är nu när du sitter och läser..
//kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0